Haridusministeerium: oleme õpetajatega ühes paadis


Avaldaja:Merje Pors01. Veebruar 2012

Haridus- ja teadusministeerium kinnitab enne tänast kohtumist kohalike omavalitsuste ja õpetajate esindajatega riikliku lepitaja juures, et tõsine töö õpetajate palgareformi osas on käinud pikka aega. Tulemuste kiiremaks saavutamiseks on vaja kokkulepet kõigi osapoolte vahel, sh kohalike omavalitsustega, mis seaks hariduse rahastamise prioriteediks just õpetajate palgatõusu.

Haridusminister Jaak Aaviksoo on käesoleva aasta prioriteedina määratlenud õpetajate palgareformi, mille eesmärgiks on tõsta õpetajate palka alates 2013. aasta 1. jaanuarist, märgib ministeerium oma pressiteates.


Haridus- ja teadusministeeriumi kantsler Janar Holm ütles, et õpetajate streigikava on mõistetav ning näitab tõsist reformivajadust. „Kindlasti annab see ühiskonnale selge signaali probleemi suurusest,” märkis Janar Holm. „Töö õpetajate palkade korrastamise nimel käib juba pikka aega ja ministeerium on välja pakkunud reaalsed lahendused.”


Tema sõnul tahab ministeerium, et õpetajad saaksid oma töö eest õiglast palka - mis ongi reformide üks peaeesmärke. „Ühiskonna seisukohalt on võtmesõnaks hea haridus – õpetajate palku ja töötingimusi ei saa vaadata lahus lastest, lastevanematest ja kogu ühiskonnast. Need otsused sünnivad vaid ühiskonna heakskiidul ja siis, kui sellega kaasnevad olulised muutused palgakorralduses ja ka koolivõrgus.”


„Õpetajate palkade korrastamiseks ja tõstmiseks vajame kohalike omavalitsusliitude poolt kokkulepet, et 2013. – 2015. aasta riigipoolse toetusfondi prioriteet on õpetajate palk, see omakorda eeldab kokkulepet õpetajaameti lähtealuste osas vähemalt käesoleva aasta esimesel poolel,” selgitas Holm. „Streigi tulemusel ei sünni väga kiireid muutusi, sest töö terviklahenduse väljatöötamiseks käib ning selle elluviimine saab toimuda samm-sammult. Seetõttu olen skeptiline täna riikliku lepitaja juures saavutatava kokkuleppe suhtes, kuid olen optimistlik lähemal ajal kogu ühiskonna huve arvestava kokkuleppe sõlmimises.”


Käesoleval aastal jätkuvad ka arutelud õpetaja ametkoha kujundamise lähtealuste kohta, mille kohaselt õpetajakutse süsteem ja töötasustamise alused põhineksid tulemuslikkusel ja enesearendusel ning koolijuhil oleks määrav roll personali- ja palgapoliitika küsimustes.

Haridus- ja Noorteamet