Hoadley kolm haridustehnoloogia reeglit


Avaldaja:Madli-Maria Naulainen14. Juuni 2013

Õpetajad valivad tunni jaoks alati sobivad ja toimivad meetodid. Sama tuleb teha ka tehnoloogia puhul. Mõlemal puhul on oluline tulemus, kus tehnoloogia on ainult vahend, mitte eesmärk omaette.

Professor Chris Hoadley on New Yorgi ülikooli Steinhardti kooli õppejõud ja dolcelab’i (the Laboratory for Design Of Learning, Collaboration & Experience) direktor. Lisatud inglisekeelses esitluses prognoosib ta haridustehnoloogia tulevikku. Hoadley esitlus rõhutab mitmeid erinevaid vaatenurki, kuid rohkem paistavad silma kolm haridustehnoloogia reeglit. Nendele on lisanud oma tõlgenduse Edudemic portaali autorid.

1. Küsimus ei ole tehnoloogias, vaid selles, mida see võimaldab.
Tehnoloogia ei ole lahendus, vaid vahend. Oluline on see, mida õnnestub läbi tehnoloogia luua, õppida või saavutada. Kui vahend ei õpeta, arenda või lihtsusta sinu elu, siis liigu sellest eemale.

2. Küsimus ei ole tehnoloogia võimalustes, vaid selles, mida see lihtsamaks teeb.
Tehnoloogia muudab elu lihtsamaks - see ühendab viisil, mis varem oli mõeldamatu, lihtsustab infoleidmist jne. Ka hariduses tuleb silmas pidada, et tehnoloogia peaks tegema õpetamise ja õppimise lihtsamaks, mitte keerulisemaks.

3. Märka trende hariduses, mitte tehnoloogias.
Tehnoloogiat vaadates tuleb fokuseerida sellele, kuidas see hariduses toimib. Loomulikult tuleb uute suundadega kursis olla mõlemal puhul. Tehnoloogia osas aga just seetõttu, et saada aimu tehnoloogiatrendide haridusse sobitumisest. 

Refereeritud: Edudemic

Haridus- ja Noorteamet