Valga koolis toimuvad aktiivse liikumisega digivahetunnid


Avaldaja:Madli Leikop11. September 2015

Valga Priimetsa Kooli õpilased ja õpetajad otsustasid proovida maastikumängu, mis kooostatud pandud Loquizi keskkonnas. Füüsiline aktiivsus ja interaktiivsus sobisid vahetunnis kokku suurepäraselt.

Loo autor on Valga Priimetsa Kooli haridustehnoloog Eva Tšepurko.

Valga Priimetsa Kool (endine Valga Vene Gümnaasium) liitus tervist edendavate koolide võrgustikuga juba üle kümne aasta tagasi. On toimunud nii kooli olümpiamängud kui ka erinevad sportlikud ning terviseteemalised üritused. Kooli tervisenõukogu esimehe Tiina Lalli sõnul soovis aga koolipere midagi enamat.

DSC_7921.JPG

Kooli uues arengukavas on tähtsal kohal tervislike eluviiside propageerimine, aga ka innovaatilisus. Kui kooli haridustehnoloogina planeerisin järjekordset digivahetundi õpetajatele, ei osanud keegi arvata, et õpilased saavad sellest infost valesti aru, ehk siis nad arvasid, et see vahetund on justkui neile mõeldud. Nii raske oli  öelda ei kümnetele särasilmsetele lastele, kes minu ukse taga seisid ja küsisid, mida nad digivahetunnis tegema peavad. Ütlesin neile: “Seekord on digivahetund õpetajatele mõeldud.“ Muidugi võiks lubada õpilastele koos klassiõpetajaga veeta aega nutivahetunnis. Samas on meil nii palju tunde nutitehnika ja projektoriga. Parem, kui nende silmad vahetunnis puhkaksid.

DSC_7938.JPG

Linna kooliarst Aasa Põder pöörab alati tähelepanu, et kool saadaks võimalusel vahetunnis lapsed õue liikuma. Nii sündiski kooliperes mõte, et võiks teha liikuvad digivahetunnid õpilastele. Kuna koolis on tahvelarvutid, siis tehnikaga probleemi ei olnud. Nii prooviski siis kool 11. septembril uut viisi sisustamaks vahetundi. Lapsed olid jagatud meeskondadeks, kuhu kuulusid nii tüdrukud kui poisid. Tahvelarvutitele oli paigaldatud rakendusi, mis kasutavad GPS-navigeerimist. Kooli õues ootasid lapsi põnevad ülesanded. Tahvelarvutis tuli uus küsimus lahti alles siis, kui meeskond õige asukoha leidis.

DSC_7943.JPG

„Me pidime tegema meeskonna selfisid, lahendama matemaatikaülesanded, ära arvama, mitu jalga on ämblikul,“ kommenteeris õnnelik osalenu Elizaveta Krivonkina.

„Mäng meeldis väga. Mängu tuleb teha ka õpetajatele, aga neile tuleb anda lisaaega. Mina tahan oma tundides GPS-võimalusi kasutada. Mõtted juba liiguvad,“ nentis  mängus osalenud 4.b klassi juhtaja Nella Riit.

Kui liikuvat digivahetundi planeerisime, siis olime natuke mures: mis siis, kui tahvelarvuti maha kukub? Kas kõik taipavad õue jope selga panna ja jalatsid vahetada? Aga kuna mäng tundus põnev, võeti see kõigest hoolimata ette.

DSC_7954.JPG

Mina ise jäin esimese katsega rahule. Mäletan, kui paar päeva tagasi Koolielus alguskuu artikli Loquizist lugesin, siis teadsin, et soovitatud keskkond kindlasti ületab kõik meie ootusi. Kokkuvõtteks võib öelda, et  kõigil oli põnev. Esmaspäeval proovime uut mängu!

Oktoobris on oodata Valga Priimetsa Kooli ja Valga Põhikooli ühiseid üritusi loodusnädala raames. Ka seal on kindlasti plaanis kasutada maastikumängu ideed.

Autori fotod.

Samal teemal: