Keel:
Eesti
Loomise aasta:
2011
Vanusevahemik:
15-18 a
Statistika:
vaadatud 1477 korda
kasutatud 762 korda
lemmikuks märkimisi 0
kollektsiooni lisamisi 0

Litsents:

Täpsusta otsingut
! kuni !
 Sobib õpilasele iseseisvaks tööks
 Kvaliteedimärgid

Kas rajada uus kruusakarjäär Harku valda? - probleemõpe


Õppematerjali tüüp: mäng, tunnikava
Autor: Eve Torv
Avaldaja: Eve Torv
03. Aprill 2012

Rollimäng: Eesmärgiga hinnata loodava kaevanduse mõju keskkonnale kutsutakse kokku vallavalistuses huvitatud osapoolte nõupidamine. Osalejatele on eelnevalt loositud rollid 1) vallavanem, 2) töötu, 3) suvilaomanik, 4) Rohelise Erakonna liige, 5) buldooserijuht, 6) koeraomanik, 7) marjuline, 8)taluperemees, 9) betoonivabriku juhtkonna liige, 10) Keskkonnaameti spetsialist, 11) Delfi kommentaator, 12) vähkide kaitsja, 13) kõrgtehnoloogilise metallifirma omanik, 14) kinnisvaraarendaja 15) mullafirma tööline, 16) naaberküla tädi Maali, 17) jahimees, 18) televisiooni reporter . Kui õppijaid on enam, siis võib mõningaid rolle olla mitmel nt. suvilaomanik, marjuline jne. Situatsioon: Tallinna lähivalda - Harkusse - tahetakse rajada uus kruusakarjäär. Karjäär oleks 15ha suur, asuks riigimaadel, endise Tallinna Rohelise Vööndi metsade (50-aastane kuusemets) alal. Tööd saaks seal 10 inimest ja kaevandamist jätkuks 30-ks aastaks. Kuid nii eraldatud see koht ka pole. Tulevasest karjäärist poole kilomeetri kaugusel lõunas voolab üpris selgeveeline Vääna jõgi. Igas jõekäärus elab suvila- või taluomanikke ning tulevasest karjäärist paarisaja meetri kaugusel põhjas on juba mitu aastat edukalt töötanud kõrgtehnoloogiliste seadmetega metallitöötlemise väikeettevõte. Jões esineb jõevähi populatsioon ja lähiümbruses on looduskaitsealuste taimede palu-karukella ja põõsasmarana leiukohti. Toetudes Eesti vabariigi põhiseadusele, looduskaitseseadusele ja muudele õigusaktidele või viidates igaüheõigusele tuleb õpilastel kujundada selles küsimuses põhjendatud seisukohad lähtuvalt oma rollist. See on igapäevaeluliste otsuste tegemine lähtuvalt ka ainealastest teadmistest.
 

    Ajalugu, Bioloogia

    Bioloogia

    Geograafia