Aktiivõppemeetod - mõistete seletamise mäng geograafias. Koosneb kolmest osast: 1. Abiks õpetajale dokument; mängulaua näidis (õpilane Sigrid Järv poolt loodud); 3. Mõistete seletamise mängu sõnakaardid (ppt).
Aktiivõppemeetodite kasutamise peamine eesmärk on kujundada õpilaste terviklikku maailmapilti ja arendada ümbritsevas maailmas orienteerumise võimet.
Mängudest saadakse tunnis positiivne laeng, harjutakse kiiresti reageerima ning emotsioonide abil talletub materjal paremini.
Õppemeetodit on hea kasutada veerandi lõpus materjali kordamisel või uue veerandi alguses, et meelde tuletada eelmisel veerandil õpitut.
Mängu õppematerjal koosneb mõistekaartidest (ppt koostas õpetaja Karoliina Tõnisson) ning mänguväljakust (joonistas õpilane Sigrid Järv). Lisaks on vaja mängunuppe ning kella aja võtuks.
Mõistekaarte saab kasutada kahte erinevat meetodit rakendades:
1. õpilane selgitab kaasmängijatele mõiste sisu lahti, ise kasutamata mõiste sõna
2. õpilane loeb mõiste sõna ette ja seejärel selgitab selle tähenduse, seejuures saab kasutada abistavaid küsimusi.
Õpetaja saab mõistekaarte vajadusel ise juurde teha.