Keel:
Eesti
Loomise aasta:
2015
Vanusevahemik:
9-14 a
Statistika:
vaadatud 1262 korda
kasutatud 939 korda
lemmikuks märkimisi 0
kollektsiooni lisamisi 0

Litsents:

Täpsusta otsingut
! kuni !
 Sobib õpilasele iseseisvaks tööks
 Kvaliteedimärgid

„Minu retseptiraamat“ II-III õpitasemele


Õppematerjali tüüp: muu, harjutus, tekst
Autor: Kristel Palgi, Ragne Kuusk
Avaldaja: Hene Binsol
09. Märts 2015

Õppevara vastab põhikooli lihtsustatud õppekava toimetulekuõppe II ja III arengutasemele. Minu retseptiraamat on kasutatav tööõppe tundides II ja III õpitasemel, samuti toimetulekuõppe lisa-aastatel. Tegemist on elu- ja toimetulekuõppe, eesti keele ja matemaatika elementidega seotud tööõppega. Raamatu väljaandmist on toetanud Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik programmi „Hariduslike erivajadustega õpilaste õppevara arendamine” kaudu. "Minu retseptiraamat" on koostatud toimetulekuõppekava järgi õppivatele noortele inimestele, nende õpetajatele, vanematele ja tugiisikutele. Komplekt koosneb retseptide kogumikust ja õpetaja juhendmaterjalist. Retseptiraamat on kaheosaline: I Soolased toidud, II Magusad toidud. Kokku on kogumikus 38 toiduretsepti: supid, praed, kastmed, vormiroad, kerged eined, salatid, magustoidud, küpsetised ja koogid. Iga retsept on esitatud nii teksti kui piltskeemidena. Lisaks kuulub iga retsepti juurde kaks joonist-töölehte, mis kujutavad valmis toitu taldrikul serveerituna ja konkreetse toidu valmistamiseks vajalikke toiduaineid. Retseptides kasutatavad toiduained on valdavalt eestimaised ning peaksid ka toimetulekuklassis õppivale noorele tuttavad olema. Kogumikku valitud toidud on lihtsalt valmistatavad, maitsvad ja tervislikud, kuid samas suhteliselt odavad. Esitatud on ka ostunimekirjad ja fotod.
 
Õppetöö läbiviimiseks Minu retseptiraamatu abil on palju võimalusi. Töö korraldamine sõltub mitmetest teguritest – õpilaste individuaalsed eripärad ning klass kui tervik, õpilaste eelnevad kogemused toiduvalmistamisel, kodused toitumistavad ja -harjumused. Väga oluline on ka õpetaja kui isiksus ning loomulikult kooli materiaalne baas. Enne käesoleva kogumiku kasutuselevõtmist peaksid õpilased olema harjutanud lihtsa hommikusöögi valmistamist: võileivad, muna keetmine ja praadimine ning erinevad pudrud. Samuti on oluline, et nad oleksid keetnud pearoa juurde lisandeid: kartul, riis ja pasta ning valmistanud lõunasööki poolfabrikaatidest ja konservidest. Ka valmistaignast küpsiste ja kookide valmistamine võiks olla juba läbitud etapp. Kogumikus olevad retseptid on erineva raskusastmega. Soovitav on alustada lihtsamatest retseptidest, näiteks marjad kohupiimaga või puuviljasalat ning järk-järgult keerulisemate roogade juurde. Töös Minu retseptiraamatuga ei pea seadma peamiseks eesmärgiks seda, et õpilane oskaks iseseisvalt süüa teha. Õppetööd tuleb eesmärgistada vastavalt igale konkreetsele lapsele. Toimetulekuklassides õpib noori, kes on täiskasvanuna võimelised iseseisvalt lihtsat toitu valmistama – nende jaoks võib tõesti seada õpetuse eesmärgiks oskuse valmistada kindlat toitu. Teise õpilase puhul võib olla õpetuse eesmärgiks aga näiteks oskus lugeda skeemi, oskus tükeldada vorsti, oskus kasutada ostunimekirja või poekorvi jms.

    Erivajaduslik

    Algõpetus, Kodundus, Käsitöö

    Kodundus, Käsitöö