Keel:
Eesti
Loomise aasta:
2016
Vanusevahemik:
2-8 a
Statistika:
vaadatud 1414 korda
kasutatud 863 korda
lemmikuks märkimisi 0
kollektsiooni lisamisi 0

Litsents:

Täpsusta otsingut
! kuni !
 Sobib õpilasele iseseisvaks tööks
 Kvaliteedimärgid

Liisusalm kullimänguks häälikuvahetusega


Õppematerjali tüüp: heli, õpilugu, mäng, tunnikava
Autor: Erika Rausberg
Avaldaja: Erika Rausberg
02. Aprill 2016

Helifail, mis on koos lastega kevadises meeleolus emakeelenädala ja kevade saabumise ootuses salvestatud. Liisusalmi esimeste häälikute vahetamine ja tempo muutmine, kullimäng.
 
Emakeelenädalal õppisime liitrühmas liisusalme, pöörasime tähelepanu esimeste häälikute kuulamisele ning vahetamisele. Vestlus emakeele teemal. Kuulasime linnuhääli, võrdlesime laululindude laulu varese ja haraka häälitsustega. Tegime järelduse, et igal linnul on oma laul ja iga linnulaps saab oma ema keelest aru, inimlapsel on oma emakeel. Meie jaoks on linnulaul võõrkeel ja nii ka teiste rahvuste keeled. Ka erinevad linnuliigid ei saa üksteisest aru. Linnud on aga meie keeles ja meeles tähtsal kohal. Linnukeelte oskajaid on rahvajuttudes peetud võluvõimega tegelasteks. Unejutuks jäi rahvajutt "Mees, kes oskas linnukeeli". Kuulasime helifaili õpetaja loetud liisusalmidega: Nipp-napp-null, sina oled kull! Rimps-ramps-rull, sina oled kull! Ull-mull-trull, sina oled kull! Trips-traps-trull, sina oled kull! Vares vaga - saba taga, harakal ei ole naba. Nipp-napp-naba, sina oled vaba! Kordasime loetud liisklugemisi kõik koos. Mängisime hääliku vahetamise mängu. Lisasime teisi tähti (kaashäälikuid) sõnade „nipp-napp-null“ ja „nipp-napp-naba“ ette: N – K, L, M, P, R, S, T. Valisime välja ühe tuntud ja ühe omaloodud liisusalmi, õpetaja helindas laste loetud liisklugemised. Kuulasime omaloodud liisusalme. Vanasõna "Ise tehtud - hästi tehtud". 6-aastased kirjutasid ühe salmi paberile, seadsime need seinale näitusele. Toas mängisime istekulli. Kasutasime äsjaõpitud liisklugemisi. Järgnes kullimäng õues Õhtul voolisime plastiliinist linde. Järgmisel päeval valisime ühe liisusalmi välja ja vahetasime jälle esimesi häälikuid, lõbu oli palju, innustunult mängiti hiljem kulli nii toas kui õues. Õhtul võtsime kõrvalrühma lapsed ka mängu ja nende õpetaja sai lugeda liisusalmi helifaili sisse, seejärel proovisime lastega häälikute vahetamist. Hiljem tuli tore kuulamine, mis pakkus lastele mõnusaid elamusi, oli naeru ja äratundmisrõõmu. Kui ükskord jälle kuulasime, tegime tempo kiiremaks. Kevadel ju sulaveed vulisevad kiiresti ja lapsed armastavad joosta, teatas üks poistest. Kodus panin muusika ja loodushelid juurde ning kokku saime vahva helifaili. Seda kasutasime kevade saabumise puhul kingitusena teistele rühmadele kuulamiseks ja järeletegemiseks.

    Alusharidus

    Alusharidus