Et Agu Sihvka kombel kõik ausalt ära rääkida, peab alustama sellest, et eelmisel kontaktpäeval tutvustas mitu inimest oma individuaalset õpimaastikku, milles oli integreeritud mitu õppeainet. Üsna palju sellest mõjutatuna otsustasime teha rühmatöö õpimaastiku ka kaht ainet ühendades. Saime ülesande analüüsida aines 'Uurimissuunad haridustehnoloogias' keskkonda Koolielu. 'E-õppe metoodikates' on sobivalt vaja ühistööna koostada õpimaastik. Niisiis peaagu 2in1.
Et ennast motiveerida ja mitte üksi omaette ponnistada, läksime kõik koos kohvikusse, tegime Koolielu lehe lahti ja vaatasime sellele esimest korda otsa. Üsna kiiresti sai selgeks, et tegu pole lihtlabase õpikeskkonnaga, vaid sotsiaalse võrgustikuga, mida saab analüüsida keskkonnas olevate teemavaldkondade kaupa, st igaühel tuleb tükike Koolielust läbi töötada. Eesmärgiks panime endale teha ühe teadmisest ühine teadmine.
Ülesanded jagunesid järgmiselt: Age ja Anne uurivad vahendite ja õppeainete osa, Hettel sulandub keskkonda ja osaleb vestlusringis, Piret vaatab üle info ja kuulutused.
Kuna Koolielus on nii avatud pool kui ka asju, mida saavad kasutada ainult registreeritud kasutajad, tegime kõik endale kasutajakonto.
Järgmise sammuna, juba registreeritud kasutajatena, lõime enda kogukonna ja selle juurde blogi.
Kuigi Anne on õpetajaks õppinud ja Hettelil on mõneaastane koolis töötamise kogemus, oleme praegu üsna koolikauged inimesed. Seepärast otsustasime abi paluda tegeveõpetajatelt, et nad vaataksid Koolielule peale ja arvaksid midagi. Mõned küsimused andsime orientiiriks ette.
Ja kui see plaan oli valmis, siis igaüks siirdus oma koju oma juppi analüüsima. Kogukonna lehele tekitasime analüüsi jaoks eraldi alamlehe, kuhu hakkasime etteantud nõuete järgi enda tähelepanekuid kirja panema.
Õpimaastik ise sai selline.
Kuigi tegevusliinid said paika, suhtlesime vabalt näost näkku ja virtuaalselt, ning mingi ettekujutus asjast on juba olemas, on siiski integreeritud asi veel pehmelt öeldes poolik, sest analüüsi tähtaeg on detsembris. Ja nagu üliõpilastel ikka kombeks, siis "aega ju on".
Koolielu blogi laseb kommenteerida ainult sisseloginud kasutajatel, hoolimata sellest, et juurdepääs on avalik ja linnuke pandud lahtrisse 'luba kommenteerida'. Kui keegi teab, kuidas siiski saaks ka külaline endast paar sõna maha jätta, andke meile teada. Oleme väga tänulikud ja jälle natuke targemad!
Seega, kellel siin kasutajat pole, öelgu oma hinnang kellegi meist blogis: Age, Anne, Hettel, Piret.
Ma ennast koolikaugeks ei tahaks tunnistada;) Oleks nagu osa oma elust maha salanud:D Lisan õpimaastiku hästi lihtsa pildi-skeemi file'de alla.
aga paranda see koht ära. ausõna, ei tahtnud kellelelgi liiga teha!
Ega pole hullu:) A mul raskusi selle koha leidmisega, kus postitusse asju lisad/parandada saab. Mulle tundub, et ainult kommenteerimise võimalus mul. Uurin veel.
postituse lõpus on õrna pruuni kirjaga "Muuda". klõpsa sellel ja siis avaneb toimetamise aken.
Hettel, kas sa leidsid selle õrna pruuni kirja üles? Mina näiteks ei leidnud, ja tundub küll, et teised peale postituse lisaja saavad ainult kommenteerida.
Piret, saab küll muuta, ma sain Age postitusse ilusti juurde kirjutada. Saadan sulle ka meili peale ekraanipildi. Vaata, äkki leiad selle järgi õige koha üles.
aitäh Anne, kiire reageerimise eest, aga no vannun et minu ekraanil sellist pilti ei ole :(
hmh... mis me siis teeme, et kõik saaksid blogi teksti edida? ma panin praegu nii õpimaastiku kui ka õpilepingu eraldi lehekülgedeks, seal on võimalus parandada. ja kui lõplik variant valmis on, siis kopin selle näiteks uuesti.
Ei tea mis ma valesti teen või kus viga on. Tegin prooviks ise ühe postituse, seda sain küll muuta-kustutada, aga teiste omadele ligi ei pääse.
Mul ka ikka sama seis - minu lehel seda kirja ei ole, et MUUDA. Kummaline.
Hettel, ainus järeldus, milleni ma jõudsin, et kasutajaõigustes on vahed sees. Kas neid kuskilt muuta saab, ma ei tea, sest ma lihtsalt ei leidnud kuskilt kasutajahalduse kohta.
aga panin nii õpilepingu kui ka õpimaastiku lehtede alla. vaata ja muuda seal.
Need tähelepanekud tasub tegelikult kõik kirja panna ilmselt meie analüüsi tähelepanekutesse kah. Oleme nagu beeta-testijad :)
Natuke paanikahõnguline tähelepanek: blogisissekanded on näha ainult kogukonna liikmetele. Mulle tundub, et seda niisama väljapoole kuvada ei saa. Aga mõtleme homme koos, kuidas me asja lahendame.
Väga elav esitlus. Veel parem idee. Kaks kärbest ühe hoobiga. Väga hea lahendus omavahelise koostöö tegemiseks. Ning nagu välja tuli, siis saab ühe kodusetööga tehtud korraga lausa kaks.Igati läbimõeldud plaan ja korralik teostus ning suurepärane esitus.
Esitlust vaadates tekkis tunne nagu oleks uue toote promo üritus. Ja selleks tooteks oleks koolielu keskkond.
Rühm 1 hindab -> 10p
Niisis. Elyna tegi ka endale koolielusse konto. Ja see on tõsi. Natukene peab enne ikka süvenema, ei saa kohe vaba randmega siin ringi luusida.
Grupp 9
10 Väga hea ettekanne. Samuti on idee hea, kudas grupp proovib kahte õppeainet ühendada.
8 - ee.. maastiku pilt ei ole mu meelest kuigi informatiivne. kuidas liigub info keskkondade vahel, on kirjeldamata. Mäletan, et ettekanne oli hea, kuid oleks võinud seda veidi rohkem kirjalikku tulemusse panna.
10 - suurepärane esitlus
Skeem toetab väga hästi algselt seatud eesmärke ehk siis ühise teadmise tekkimist, kuid ilma lisalugu lugemata sellest ikka päris hästi aru ei saa. Aga ikkagi oli esitlus nii suurepärane, et nad on väärt 10 punkti
Hinne: (10+10+8)/3=9.3