Digipööre kutsehariduses (oktoober 2016)
Miks on õpilaste digipädevused olulised (aprill 2016)
Võrgustiku võrgutavad koostööle (november 2015)
eTwinning tähistab juubelit (september 2015)
Uue keele omandamine on muutunud tänu mobiilirakendustele lihtsamaks ja kättesaadavamaks, interaktiivsed keeleõppematerjalid võimaldavad õpet sõltumata ajast. Veebiportaal http:/
Duolingo veebilehte hinnati kõige kõrgemalt, tunnustuseks on ka see, et Google valis selle eelmise aasta parimaks keeleõpperakenduseks Google’i poest. Duolingo muudab keeleõppe lõbusaks ja efektiivseks. Õppurid saavad teenida õigete vastuste eest punkte ning edeneda mängu tasemete vahel. Hiljuti arendati platvormi versioon ka õpetajatele nimetusega „Duolingo for Schools“, kus õpetajad saavad jälgida õppurite edenemist keeleõppes, õpetada klassis ning määrata ka iseseisvat õppetööd.
Busuu on järjekordne suurepärane veebi- ja mobiilirakendus uueks keeleõppeks, pakkudes keelekursuseid läbi nelja põhioskuse: lugemine, kirjutamine, kuulamine ja rääkimine. Keeletasemed on algajast kogenud keelekasutajani, kusjuures rakendus võimaldab õppijal praktiseerida keeleõpet keele valdajatega kogu maailmast. Keeleõppe keskkonna kasutajate hulk on suur, üle 50 miljoni kasutaja. Õppijad saavad harjutades personaalset tagasisidet, suhelda teiste keeleõppijatega integreeritud jututoas ning tutvuda uute inimestega.
Memrise pakub kvaliteetset ja lõbusat keeleõpet rohkem kui kahesajas keeles. Memrise toob keeleõppe kasutajateni mitmekülgsete multimeediumi vahenditega: videod, audio, mälutehnika, sõnadevahelised seosed jne. Õpetajana saad luua oma grupi ning kursuse, milles saab teha mälutehnika harjutamiseks nt flashcard’i (elektrooniline tööriist sõnade vaheliste seoste meelde jätmiseks kaardipaki tehnika abil) harjutusi. Memrise on kättesaadav Androidile ja iPadile.
Livemocha on keeleõppe kogukond, mis kasutab nii traditsioonilisi õppemeetodeid, veebipõhiseid praktikaid kui ka suhtlust keele valdajatega. Livemocha kogukond koosneb keeleentusiastidest – õpetajad, keeleeksperdid, teised keeleõppijad ning keele valdajad. Kogukonna liikmed aitavad pidevalt üksteist, jagades nõuandeid keeleõppe kohta ning praktiseerides vestluste kaudu.
Autor: Vaiko Mäe, Sisekaitseakadeemia haridustehnoloog
Refereeritud: http:/