Interaktiivne Foxcademy platvorm aitab uut moodi õppida


Avaldaja:Laura Vetik11. Aprill 2016

Foxcademy arendab keskkooliõpilastele mõeldud interaktiivset õppeplatvormi, mille eesmärk on lihtne – aidata õpilastel saada targemaks ning pakkuda õpetajatele uusi innovaatilisi tööriistu juhendamiseks.

Platvormi teeb eriliseks interaktiivne sisu: interaktiivsed graafikud, mängud, 3D-mudelid, animatsioonid, videoklipid ja pildid, mis muudavad õpikogemuse huvitavamaks. Õpetajatele mõeldud analüütikatööriistad võimaldavad analüüsida õpilasi nii individuaalselt kui ka tervet klassi korraga.

Kust kõik alguse sai?

Foxcademy lõid 2014. aasta lõpus Sebastian Pikand ja Kenneth Pohl, kes leidsid, et koolis ei ole kasutuses piisavalt häid digitaalseid õppevahendeid. Kus näed probleemi, sinna paku ka lahendust ning peagi töötas juba neljaliikmeline tiim täistuuridel.

2015. aasta augustis andsime välja Foxcademy õppeplatvormi esimese prototüübi. Koostöös kaheksa Harjumaa gümnaasiumiga korraldasime kuus kuud kestnud katseprojekti ning õpilaste tagasiside oli väga hea.

Pilootprojekti käigus katsetasime tiimis analüütikaplatvormide ideid ning saime aru, et andmeanalüüsi kaudu on võimalik lahti lukustada enneolematu potentsiaal haridussüsteemis. Kui siduda ära õpilase õppeedukus kasutatava õppematerjaliga, suudaksime optimeerida serveeritavat sisu nii, et õpilane saaks alati kõige parema õpikogemuse. Õpetajatele pakutavad analüütikatööriistad põhinevad samuti andmeanalüüsil. Kas poleks tore, kui õpetaja saaks iga õhtu vaadata enda mobiiltelefonist, milline õpilane vajab järgmisel päeval erilist tähelepanu, sest kodutööks jäetud ülesande lahendamine ei lähe nii hästi kui võiks? 

Samuti on meil ideid, kuidas pakkuda linnadele, omavalitsustele ja haridusministeeriumile raporteid koolide aktiivsuse kohta.

Praeguseks on Foxcademy pakutava lahenduse vajadus selgelt valideeritud ning terve tiim teeb tööd, et tuua Foxcademy õppeplatvorm kõikide Eesti õpilasteni, lähitulevikus loodetavasti juba ka esimeste välisriikide õpilasteni.

foxcademy.jpg

Harjumaa koolide õpilased katsetasid matemaatika õppimist uudsel platvormil. Foto: Sebastian Pikand

Kuidas parandab Foxcademy õpilaste õpikogemust?

Viimaste aastatega on inimeste tarbimisharjumused muutunud rohkem kui kunagi varem. Alates sellest, et oluline pole enam omamine, vaid teenustele ligipääs, kuni selleni, et väärtustatakse rohkem kohanemisvõimet kui pikaajalist ühedimensioonilist oskuste lihvimist. Foxcademy platvormi arendamisel on selliseid muutusi arvesse võetud. Kui paberõpikust õppimine on enamasti ühe mustri jälgimine, siis digitaalõpik annab õpilasele mitu suunda teema käsitlemiseks: olgu selleks sissejuhatav mäng, nuputamisülesanne, eluliste näidetega interaktiivne jutt või hoopis eksperimenteerimine. Iga õppetüübi vajadused on esindatud. Lisaks sellele muudab Foxcademy õppeplatvorm õppimise asukohast sõltumatuks. Kui kogu õppematerjal on õpilastel alati kaasas (näiteks mobiilis või tahvelarvutis), siis saavad õpilased ka näiteks bussipeatuses bussi oodates peast arvutamisele ülesehitatud nuputamismänge mängida ning seeläbi õppida.

Kuidas platvorm kasutusele võtta?

Foxcademy testimist ei pea sugugi kartma – õpilased ja õpetajad leiavad, et platvormi on väga lihtne kasutada. Peale selle pakub Foxcademy tiim kõikidele koolide juhtkondadele ja õpetajatele tuge, kui on vaja abi kooli digitaalinfrastruktuuri ülesehitamisega või on hoopis soov saada teada, kuidas parimal viisil platvormi kasutada.

Täpsemalt loe Foxcademy kohta: http://www.foxcademy.com. Kui on soovi platvormi katsetada, siis tasub ühendust võtta Kenneth Pohlaga: kenneth@foxcademy.com.

Autor: Sebastian Pikand, Foxcademy kaasasutaja ja tegevjuht