Innovaatilised õpilood: "Mängu loomine" ja "Luuletuste lavastamine"


Avaldaja:Kristi Semidor30. September 2015

Kuidas õpetada uut moodi? Üheks võimaluseks on õpilood. Õpilugude kasutamise võimalusest kirjutab HITSA haridustehnoloog Ingrid Maadvere.

Õpilugu "Mängude loomine" 
Mängida meeldib nii suurtele kui ka väikestele ning läbi mängude loomise ja mängimise õpib nii mõndagi. Üheks põnevaks õpilooks, mida oma õpilastega katsetada, on „Mängu loomine“. Õpiloo käigus saavad valmis ka paberil või digitaalse mängud. Piret Rusalepp lõi mänge 3. ja 8. klassi õpilastega. Mängu tellijateks olid 3. klassi õpilased ning teostajateks 8. klassi õpilased. Mängude loomise keskkonnaks kasutati Scratchi ning lähemalt saab õpiloo ja näidetega tutvuda: https://opilugu3.wordpress.com/ 

Piret Rusalepa kommentaar:
Selle loo puhul tahaks ära mainida koostööd eri kooliastmete vahel. 8. klass suhtus asjasse hoopis tõsisemalt, kui kuulis, et hindajateks on 3. klass, samas olid kolmanda klassi lapsed väga adekvaatsed hinnangute jagamisel, mis mind isegi üllatas. See oli minu jaoks uus ja väga meeldiv kogemus. 


Õpilugu „Luuletuste lavastamine“
Luuletuste lugemine ei ole just kõigi õpilaste lemmiktegevus. Võru Kreutzwaldi Kooli õpetaja Ene Moppel katsetas õpilugu, kus õpilased pidid luuletusi lavastama.
Rühmatööna leiti luuletusele sobivad rekvisiidid ning filmiti tulemust, et hiljem koos arutada, mis läks hästi ja halvasti. Projekt osutus nii edukaks, et esineti ka paralleelklassile.

Ene Moppeli õpilaste luuletusi saab vaadata aadressilt: http://vkgluuletused.blogspot.com.ee/ 

Loe ka: 
õpilugu "Jutustavad pildid"  
õpilugu "Mitteformaalne õppimine"  

Foto autor Ene Moppel, foto pärit õpiloo blogist
Vahendas Ingrid Maadvere,
HITSA ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog

Haridus- ja Noorteamet