Uued õppematerjalid

esitlus
Svetlana Astahhova12. Aprill 2018
mäng
Ragnar Vutt12. Aprill 2018
kodulehekülg
TiiuLe05. Jaanuar 2018
tunnikava
TiiuLe05. Jaanuar 2018

Tudengivormeli meeskond esitleb täna Eesti esimest isejuhtivat ning elektrivormelit


Avaldaja:Madli Leikop28. Juuni 2019

Formula Student Team Tallinna meeskonna loodud Balti riikide esimene isejuhtiv vormel on ümber ehitatud eelmisel hooajal kindlalt võidutsenud FEST18 elektrivormelist.

Sellel vahetati välja kogu juhtmestik, integreeriti kaamerad ja LiDAR, ehitati ümber piduri- ja roolisüsteem. Võistlusrajal navigeerib isejuhtiv vormel eri värvides koonuste järgi.

Siin video sellest, kuidas elektrivormel ratastele sai.

FEST19 nimeline elektrivormel on kõige uuenduslikum sõiduk, mis tudengite käe all on valminud. Nelikveoline elektrivormel on üheksa kuuga läbinud suure uuenduskuuri. Süsinikkiust kere on kaheksa korda jäigem ning kümme protsenti kergem eelkäijast. Elektroonikameeskond valmistas ise otsast lõpuni kõik 19 trükkplaati. Muljetavaldav on 3D-prinditud radiaatoritega jahutussüsteem, mis on tudengivormeli sarjas ainulaadne. Samuti on toodud kõikvõimalikke komponente madalamale, et vormel rajal veelgi kiirem oleks.

„Meeskond nägi üheksa kuud vaeva, saatis mööda arvukalt unetuid öid, et saada isejuhtiv ja elektrivormel võistlushooajaks valmis,“ märkis tudengivormeli tiimi juht Rico Jaanipere. „Mõlemad autod asuvad võistlustulle juba juulikuus, et mõõtu võtta maailma nimekaimate tudengivormelite meeskondadega,“ lisas ta.

Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) ja Tallinna Tehnikakõrgkooli tudengitest koosneva tiimi mõtte- ja kätetööna valminud vormelitest astub isejuhtiv üles võistlusetappidel Itaalias, Tšehhis ja Saksamaal ning elektrivormel FEST19 võistlustel Ungaris, Itaalias, Austrias ja Hispaanias.

Tudengivormeli sari Formula Student on ennekõike tehnikatudengitele suunatud tootearendusvõistlus ja kujutab endast üheistmelise tudengivormeli valmistamist algusest lõpuni. See tähendab nii projekteerimis-, ehitus- kui testimisfaasi.

Tootearendusvõistluse sari on toimunud üle 30 aasta, võistlusi peetakse ülemaailmselt ning sari toimub neljas kategoorias, sealhulgas sõidavad võidu elektri- ning ka isejuhtivad vormelid. Võistlustel hinnatakse prototüüpauto sooritust sellistel aladel nagu kiirendus, kaheksa-, kestvus- ja rajasõit. Lisaks tuleb meeskonnal kaitsta žürii ees disainlahendusi, kuluaruannet ja äriplaani. Rahvusvahelises sarjas osaleb kokku üle 700 meeskonna tippülikoolidest üle maailma.

12-aastase staažiga Formula Student Team Tallinn on ehitanud aastate jooksul viis sisepõlemismootoriga ja seitse elektrivormelit, mis on toonud arvukalt auhinnalisi kohti maailma eri paigust. Meeskond on aasta-aastalt suurenenud, tänavu kuulub tiimi 65 liiget.

Formula Student Team Tallinna suurtoetajad on ABB ja Milrem Robotics, lisaks toetavad vormelite valmimist Auto24, Oshino Electronics Estonia, Harju Elekter, Radius Machining, Skeleton Technologies, Scanweld, Finest, Udde-Tooling OÜ, SKF, Ouster, Brandner PCB, Attila OÜ, Comodule, Baltic Bolt OÜ, Motoral Eesti AS, Bender, Hydroscand AS, Altium, Silberauto Eesti AS, ANSYS, Skarcon Machining, Kissoft, Insero, Sodavision, SBG Systems, Silwi Autoehituse AS, Bahr Pump, Baltic Tooling  OÜ, Efekt AS, Henkel Baltic OÜ, Phoenix Contact, AS Teramet, P. Kukk, http://composite.ee, Eccom, Melasta, AdGorilla, Custom Metal OÜ, Metroprint, SMW, Tõnu Tours OÜ, Tiki Treilerid, Altair, Calspan, ChassisSim, Coroplast, Eesti Pagar, Farnell, IV Pluss AS, KR Stuudio, Kvaser, procurator, rapidharness, RLS, Sensata, TalTechi inseneriteaduskond, Veebimajutus, Simatec, Phidgets, 3DConnexion, Ants Seileri Fond, Tke, Stork Drives, Energiatehnika.

Allikas: Tallinna Tehnikaülikooli pressiteade