Are Kooli õpilastele tutvustati maailmanädala raames õiglase kaubanduse ideed. 2.-4. klassi ainetundide ajal vaadati multifilmi „Õiglane kaubandus“ ja õpilased, kes soovisid, said allkirjastada petitsiooni vastaval veebilehel.
Loo kirjutasid ja fotod saatsid Koolielule Ingela Uussalu, Are Kooli õpilasesinduse pressiesindaja ja Leelo Lusik, inimeseõpetuse ja loodusainete õpetaja.
Eelnevalt oli tundides käsitletud ja uuritud kahte globaalset teemat: Esiteks ,,USUNDEID“. Õppimise käigus valmisidki 7. ja 8. klassis rühmatöödena postrid erinevatest usunditest. Need olid koolis väljas näitusena ja kõik õpilased said uurida usundite erinevusi ja sarnasusi. Teiseks teemaks oli „Kuidas säästa energiat“. Seda teemat mõtestasid enda jaoks lahti algklassid. 2.- 4. klass ning 6.- 8. klass tegid energiasäästlikkuse kohta plakateid ja postreid, mida sai koolipere vaadata näitusel kooli fuajees. 6. klass aga uuris inimõigusi ning üritas olulisemad inimõigused panna kõigile arusaadavasse sümbolite keelde.
Koolil käis külas Kristi Ockba, kes 6.- 9. klassile andis huvitava loengu islami usu ja araabia keele kohta. Elevust tekitas araabia tähestiku (tähe ja hääliku nimetuste) kooris harjutamine. Peale loengut pidid kooli poolt moodustatud võistkonnad Socrative veebikeskkonnas vastama viktoriiniküsimustele, mis olid peaasjalikult võetud näituselt.
8. klassi poisid tegid ettekande maailma erinevatest puuviljadest. Osa võttis sellest loengust terve koolipere. Sai kuulata, vaadata, maitsta. Kuulata sai rohkem kui paarikümne erineva maailmavilja kohta: kus kasvab, kuidas kasvab, millised istandused välja näevad, millised on suurimad tootjamaad, miks on need kasulikud ja kuidas neid kasutada saab. Maitsesime avokaadot, hurmaad, mandariini, pomelot, viinamarju, granaatõuna, greipi, melonit, kiivit, apelsini, arbuusi, füüsalit, banaani, ananassi, laimi, kumkvaati, papaiat ja ananassi. Puuviljade ostmist toetas rahaliselt MTÜ Mondo. Are Kooli õpilasesindus tuli varavalges kooli, et kõik need viljad õigeks ajaks puhastada ja serveerida. Näitamiseks olid veel draakonvili, tähtvili, litši, rambutan ja feijoa. Paljud vaatasid võõraid vilju kahtlaselt ja julgesid proovida vaid tuttavaid. Tunni lõpetuseks tuli teha kooli poolt moodustatud võistkondade noorimatel liikmetel (1.- 5. klass) nutitelefonidega Socrative keskkonnas viktoriin just nähtud-kuuldud viljade kohta.
Maailmanädal õnnestus väga hästi. Selline üritus oli esmakordne, ideed ja mõtted, kuidas järgmisel aastal võiks korraldada, juba liiguvad peas.
Samal teemal: