Maailmaharidus Kongutas


Avaldaja:Pille Granovski21. Detsember 2014

Konguta Koolis toimus maailmaharidusele pühendatud nädal, mille raames käisid koolis põnevad külalisesinejad, toimusid töötoad ja jõululaat.

“Maailm meie ümber muutub, kui me teda puutume, ja me ise muutume, kui see maailm meisse puutub”. Peeter Volkonski

Meie kool kuulub Eesti UNESCO Ühendkoolide võrgustikku ning sellel õppeaastal on meie üheks peamiseks märksõnaks maailmaharidus. Meie lapsed peavad saama teadmisi globaalprobleemidest ning sellest, kuidas need mõjutavad igapäeva elu. Õpilased peavad teadvustama probleeme ning tundma vastutust – muutes end, muutub ka maailm. Sellega seoses toimus Konguta Koolis jõuluveerandi viimasel nädalal keset suurt jõulusaginat maailmahariduse nädal.

Mis on maailmaharidus? Maailmaharidus jagab teadmisi sellest, kuidas globaalprobleemid mõjutavad üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna igapäevaelu ja kuidas igaüks meist saab mõjutada maailma. See on õppimisprotsess, mis võimaldab meil jõuda probleemide teadvustamisest isikliku vastutuse ja teadliku tegutsemiseni ning sealt edasi rahvusvahelise koostöö ja jätkusuutliku inimarenguni.

Muuda ennast, muutub maailm, mitte palju küll, kuid siiski sinu enda jagu; kui on miljon suutjat, muutjat, lahkulööjat, näiteks, nähtavaks saab kohe üpris võimas vagu!” Hando Runneli luuletusest “Muuda ennast” pärit sõnadega alustasid 4. klassi poisid maailmanädala kava tutvustust.

Üritused toimusid ülekooliliselt ning ka klassides. Keskendusime teemadele haridus, Afganistaan ja Islam, vaesus, toit ja vesi, demokraatia, sõnavabadus ning kultuuride vaheline dialoog. Nendel teemadel käisid meil rääkimas mitmed külalised. Aafrika haridusest ja elust Mustal Mandril rääkis meile missioonisõdur. Peale loengut oli õpilastel võimalik osaleda töötoas “Elupäästev käepael”. Lisaks käis meil külas EstCoy’ga kolmel korral Afganistaanis viibinud sõdur, jutustades olukorrast Afganistaanis. Tal oli kaasas väga palju põnevaid näitevahendeid ning film, mis rääkis missioonist Afganistaanis. Kõige suuremat huvi Afganistaani vastu tundsid meie kooli kolmandikud. Nemad käsitlesid seda teemat ka kõige põhjalikumalt, meisterdades plakateid, uurides selle riigi ajalugu ning kombeid ja sealset tähestikku.

Maailmanädala raames külastas meid kirikuõpetaja, kes jutustas jõulupühadest ning laulis imeilusaid jõululaule. Kultuuride vahelist suhtlemist ja tolerantset suhtumist harjutasime rollimängude kaudu. Erinevaid jõulutraditsioone tutvustas meile 5. klass. Maailmanädalal oli suur osa lõimingul, proovisime kõik tegevused ja üritused omavahel siduda. Kõige menukamaks osutus inglisekeelne näidend, kus omavahel proovisid läbi saada erinevate kultuuride esindajad. Lisaks vaatasime palju õppefilme, mängisime maailmahariduse teemalist “Kuldvillakut”, tegime ajurünnakuid, rühmatöid ning toimus koomiksite töötuba.

Maailmahariduse nädala lõpetas jõululaat, kus õpilased said müüa enda valmistatud küpsetisi, ehteid, mänge ning vahetada endale väikseks jäänud riideid, kasutatud raamatuid või mänge taaskasutamiseks.

Täname Ühendus Humana Estonia projekti Solidaarne kool projekti toetamise eest ning kõiki külalisi ja abilisi!

 

Haridus- ja Noorteamet