Kauksi Põhikooli 9. klassi õpilaste projekt „Kultuuride festival“ saavutas eTwinningu projektivõistlusel Eestis III koha ja sai rahvusliku kvaliteedimärgi. Auhinnaks said õpilased AnimaTiigri töötoa. Õpilastega koos osales töötoas ka saksa keele õpetaja ja projekti juhendaja Irina Ševtšenko, kes kogetut vahendab.
Pärast pikki läbirääkimisi ja kooskõlastamisi sai valitud AnimaTiigri töötoa kuupäevaks 3. juuni – viimane koolipäev. Kiire eksamiperioodi tõttu ei saanud lapsed sõita Tallinnasse ja nii tuli Anima Tiiger ise kooli. Pärast matemaatika konsultatsiooni avastasid õpilased ennast joonisfilmi tegemas.
Animatsioon on mind ennast juba aastaid huvitanud. Videoid oleme projektides Movie Makeriga päris palju teinud. Aprillis läbisin Tiigrihüppe haridusportaali Koolielu 12-tunnise veebipõhise õppimisürituse „Animatsioon“. Mul sai valmis päris oma film, lamenukufilm, mida saab õppevahendina kasutada saksa keele tunnis. Tegelased ja detailid joonistasin, lõikasin välja ning panin uuel taustal liikuma. Mul on väga hea meel, et sain tööga hakkama! See on parasjagu aeganõudev ja põnev nikerdamine. Enne kui õpilastele midagi rääkima või õpetama hakkad, pead ise seda oskama. Tegelikult õpetamine ongi õppimine.
Kõigepealt räägiti meile joonisfilmi nippidest ja saladustest. Pakutud teemasid oli kaks: „Tohib, ma kolin sisse?“ ja „Käsi peseb kätt“. Klippi võis teha ka sotsiaalreklaamina. Õpilased valisid reklaami. Kohe pandi paika stsenaarium ja pealkiri.
Võib-olla kõige raskem ongi filmiidee leidmine, sest igas filmis peab olema mingi sõnum.
Samas on animatsioon väga töömahukas ja aeganõudev töö.
Aire: „Mina ei ole varem filmi teinud. Joonistasime Sveniga pildid, panime need koos multikaks kokku. Meie sõnum - „Suitsetamine lühendab eluiga“. Kõik tundus nii lihtne, kuid samas ka keeruline. Aga ikkagi lõbus ja tore töö. Kellel on huvi ja tahtmist, peaksid sellega toime tulema.“
Eero: „Animafilmide tegemine ei ole mulle päris võõras. Ideedegenereerijaks olime koos Robertiga. Filmimõte sündis siinsamas. Tahtsime teha reklaami suitsetamise kahjulikkusest. Väga lõbus on helide tekitamine. Lõputulemus sai hea, aga väga lühike.“
Armido: „Natukene olen teinud filme. Pilte peab olema väga palju isegi mõne sekundi kestva filmi jaoks. Ilus on vaadata multikaid, samas - kui suur töö selle taga on! Oma filmi tegemine oli põnev!“
Robert: „Kuulasime natukene teooriat, kuidas joonisfilmi teha. Seejärel arutlesime koos sisu üle. Kui hakkad filmi tegema, tekib pidevalt igasugu uusi mõtteid. Idee tuli Eero ja minu poolt. Kui idee ja jutt valmis said, oli selge, mida edasi teha. Tahtsime öelda, et suitsetamine tapab. Saime oma filmi tehtud ja seda saab ka sõpradele näidata.“
Sven: „Olen isegi kunagi filmi teinud. Meie tagasihoidlik film sai ikka valmis! Lühike, õpetlik klipp. Joonistasime pildid, siis pildistasime neid. Fotoaparaadil oli pult olemas ja see läks kiiresti. On isegi võimalus selle klipiga konkursil osaleda. Jutt on muidugi väga lühikesest filmist. Tulemusega jäin rahule.“
Igaüks sai endale mälupulgal filmi koju kaasa. Kogemused on olemas, võib seda tööd jätkata.
Animatsioon on põnev ja arendav vaba aja veetmise võimalus.
Samas tutvustati õpilastele „Noorte filmi- ja fotofestivali“ programmi. Kahel õpilasel oli võimalus registreeruda Helsinki ja Tallinna töötubadesse.
Ainulaadne ja fantastiline pakkumine! Aitäh AnimaTiigrile!
Toredaid animaelamusi ja kannatust kõigile filmitegijatele!
Irina Ševtšenko, Kauksi Põhikooli saksa keele õpetaja, eTwinningu mentor
Koolielu
Lisatud 15. juunil 2011