
Tulevikus on õppimise keskmes individuaalne lähenemine, koostöö ja mitteformaalne õppimine, leitakse Euroopa Komisjoni Teadusuuringute Ühiskeskuse JRC raportis "Õppimise tulevik: valmistumine muutuseks" .
Raport püüab identifitseerida ja näitlikustada peamisi muutusi, mis tulevikus õppijat ees ootavad. Koostöö, mitteformaalsus ja individuaalne lähenemine ei ole terminitena hariduses ja koolitamises uued, kuid tulevikus peavad nad saama keskseteks printsiipideks õppimise ja õpetamise korraldamisel.
Õppimist iseloomustab elukestvus ja tehnoloogia kasutamisel on selles suur roll. Kuna tehnoloogia areneb kiiresti ja Euroopa tööjõuturg elab läbi demograafilisi muutusi, globaliseerumist ja immigrantide sissevoolu, saavad aina olulisemaks inimese üldised oskused. Edukas õppija ei lõpeta õppimist siis, kui kraad on ülikoolis kaitstud, vaid jätkab õppimist läbi terve elu, on proaktiivne ja koostööaldis ning kohaneb paindlikult ühiskonnas ette tulevate muutustega.
Tehnoloogia areng on sotsiaal-majanduslike muutuste üks käimapanevaid jõude. Tehnoloogia saab meie igapäevaellu aina rohkem kaasatud ja sellest saab n-ö igapäevane tarbekaup. Tehnoloogia aitab õpetajatel paremini vastata heterogeense klassi vajadustele.Tänu tehnoloogiale saab õpetaja õpilasele kokku panna just temale sobivad õppematerjalid ja jälgida õpilase arengut ilma õppeprotsessi sekkumata. Samuti saab kohandada õppimise eesmärke vastavalt sellele, kui edukalt õpilasel läinud on.
Riigil tuleb tähelepanu pöörata sellele, et nii õpetajad, õppijad kui ka vanemad saaksid koolitust, kuidas tehnoloogiat parimal viisil meie arendamiseks kasutada.
Raportis rõhutatakse, et kuigi seal toodud ideed ei ole uued ja enneolematud, tuleb nendega edaspidi haridusvaldkonna planeerimisel arvestada ja elukestev õpe peab saama reaalsuseks.
Lisatud 5.12.2011



