Tänu programmile Sõpruskoolid Euroopas/ eTwinning on 40 õpilasega väike Kauksi põhikool suure Euroopa õpetajate ja õpilaste kogukonna liige. Rahvusvahelised projektid avasid koolile sõna otseses mõttes ukse Euroopasse ning tõid kaks Euroopa kvaliteedimärki, kirjutab võõrkeeleõpetaja Irina Ševtšenko.
2011. aasta oli eTwinningus meie väikesele koolile väga edukas ja huvitav: neli rahvuslikku ja kaks Euroopa kvaliteedimärki, AnimaTiigri külaskäik, osalemine rahvusvahelisel koolitusel Küprosel.
Kauksi põhikooli 3. koha saavutanud projektis „Das Festival der Kulturen/ Kultuuride festival“ pidasid Eesti, Kreeka, Läti, Slovakkia ja Poola õpilased kultuurifestivali. Nagu festivalil ikka – saadi tuttavaks, lauldi, tantsiti, kuulati muusikat, maitsti rahvustoite jne, kuid kõike seda tehti virtuaalselt, kasutades selleks erisuguseid veebivahendeid. Projektil on oma blogi. Projekt sai kolm rahvuslikku kvaliteedimärki: Kreekas, Slovakkias ja Eestis. See tõi omakorda Euroopa kvaliteedimärgi, mis on kõrgeim tunnustus eTwinningus. Kreekas sai projekt 1. koha eTwinning projektide konkursil. Lisaks sellele sai koostööprojekt „Deutsch verbindet /Saksa keel ühendab“ rahvusliku kvaliteedimärgi Kreekas ja Eestis, mis tõi meile veel ühe Euroopa kvaliteedimärgi.
Septembris sõlmisime juba uue projekti „Ich, meine Stadt, mein Land“/“Mina, minu linn, minu maa“, kus partneriteks on nii head tuttavad Taani ja Kreeka koolidest kui ka uued partnerid Türgist, Prantsusmaalt, Sloveeniast, Poolast, Saksamaalt ja Itaaliast. Projektis osalevad 7. klassi õpilased.
eTwinning tähendab arengut
Uute tehnoloogiate loov kasutamine eTwinning projektides ja ainetundides lõi positiivse õpikeskkonna, mis aitab õpilastel omandada uusi teadmisi ja oskusi. Rahvusvahelised projektid võimaldavad täita õppekavaga seotud eesmärke loomulikul viisil. Ja arvuti on selles õpetaja abiline. IKT rakendamine võõrkeele õpetamisel on saanud minu ja mu õpilaste jaoks igapäevaseks. Oleme osalenud 15 projektis, nendest kolm on olnud inglisekeelsed. Meie partnerriigid on Saksamaa, Poola, Itaalia, Austria, Kreeka, Läti, Leedu, Taani, Slovakkia, Soome, Rumeenia, Tšehhi.
Minu jaoks tähendab eTwinning arengut, oma tööalaste oskuste täiustamist, sest õpetades teisi õpid ise ka. eTwinnerid on vaprad õpetajad, kes ei karda vastutust ega uusi proovikive koostöö valdkonnas. eTwinning meeldib mulle sellepärast, et olenemata sellest, kus sa töötad, oled oma õpilastega kogu aeg Euroopa keskpunktis. Siinkohal ei saa unustada ka auhindu ja tunnustust.
Vaadates tagasi oma eTwinningu aastale, meenub mulle väga palju häid tegemisi, hetki ja sõpru. Tunnen ennast suure Euroopa õpetajate kogukonna liikmena. Õpilased, kes on projektides osalenud ja osalevad praegu, on leidnud, et partnerkooli õpilastel on samad huvid, lootused ja unistused.
Projektitöö seob kõiki õppeaineid
Ma väga ootan ja loodan, et ka minu kolleegid liituvad eTwinninguga, sest projektitöö seob kõiki õppeaineid. eTwinningu mentorina on mul koolitustel võimalus jagada oma oskusi huviliste ja innovaatiliste kolleegidega. Tiigrihüppe Sihtasutus teeb õpetajatele fantastilisi koolitusi IKT alal. Neid oskusi olen kasutanud osaledes õpilastega vabariiklikel konkurssidel. Möödunud õppeaasta tõi meie kooli õpilastele kolm esikohta ja ühe kolmanda koha Koolielu konkurssidel. Kevadel saksakeelsel e-konkursil oli 7. klassi õpilase Jaanika Sonbergi töö parimate hulgas. Aasta lõpus osales 8. klassi õpilane Jaanika Sonberg konkursil „Minu e-õpik“.
Läbi eTwinningu olen ma paljude teiste maade kolleegide ja nende kogemuste võrra rikkam. Julgust ja edu kõigile!
Irina Ševtšenko, Kauksi põhikooli saksa, vene ja inglise keele õpetaja
Foto: Irina Šetvtšenko