Erivajadustega laste arv klassis ületab tihti kriitilise piiri


Avaldaja:Merje Pors27. Jaanuar 2012

Eestis on võetud eeskuju Soomest, kus erivajadustega lapsed õpivad tavakoolis, paraku puuduvad meie koolides sellistele lastele vajalikud tugisüsteemid ja paljudel juhtudel ei saa kool nen­de aitamisega hakkama.

Tallinna ühisgümnaasiumis saab raskustes õpilane abi kooli tugikomisjonilt, kuhu kuuluvad kooli logopeed, õppealajuhatajad, vajadusel medõde, klassijuhataja ja mille tööd korraldab sotsiaalpedagoog Mai Einama, kirjutab Õpetajate Leht.

Tallinna ühisgümnaasiumi õppealajuhataja Aime Niidas osutab, et kool peab erivajadustega õpilaste abistamise kõrvalt tagama normaalsed õpitingimused ka ülejäänud õpilastele. Lihtne on öelda, et on õpetaja professionaalsuse küsimus, kuidas ta seda teeb. Kui aga klassis on paar hüperaktiivset last ja lisaks veel mõni kergema autismivormiga, käitumis- või isikuhäirega lapsed, siis olgu õpetaja kui tahes suur professionaal, spetsiaalse tugisüsteemita kogu klassile ta head õpikeskkonda tagada ei suuda.

Lähemalt loe teemast Õpetajate Lehest.

Haridus- ja Noorteamet