oecd, pearsoni sihtasutus, edutopia, singapur, täiendkoolitus... +oecd, pearsoni sihtasutus, edutopia, singapur, täiendkoolitus... +oecd, pearsoni sihtasutus, edutopia, singapur, täiendkoolitus, koostöö -
Singapur, mille haridussüsteemi on rahvusvahelisel tasemel korduvalt esile tõstetud, panustab kõige enam õpetajate pidevale täiendamisele ja parimate praktikate jagamisele.
"Usume, et ükski haridussüsteem ei saa olla parem seal töötavate õpetajate kvaliteedist," ütleb Singapuri haridusminister Heng Swee Keat videos, mis valmis OECD ja Pearsoni Sihtasutuse koostöös. Keati sõnul pööratakse väga suurt rõhku õpetajate värbamisele. "Meie õpetajad valitakse kolmandiku akadeemiliselt kõige edukamate õpilaste seast. Edasi läbivad nad testid ja intervjuud, kindlustamaks, et me võtame tööle õpetajad, kes tõesti armastavad õpetada ja kes hoolivad õpilastest." Pärast seda läbivad tulevased õpetajad väljaõppe Riiklikus Hariduse Instituudis.
Iga-aastaselt saadab instituut koolidesse 2000 uut õpetajat, üldhariduskoolides on õpetajaid kokku 31 000. "Meil on selge nägemus, et kõigi 31 000 õpetaja professionaalne areng on sama oluline kui uute õpetajate ettevalmistamine," osutas Riikliku Hariduse Instituudi professor Lee Sing Kong. Igal õpetajal on õigus läbida 100 tundi täiendkoolitusi, saamaks paremaks õpetajaks.
2009. aastal tutvustas Singapuri haridusministeerium Professional Learning Communities ehk PLC (Õpetajate õppekogukonnad) kontseptsiooni. Sellised kogukonnad pakuvad õpetajatele võimalust jagada ja üksteiselt õppida, eriline rõhk on pandud õpilaste õpetamise kvaliteedi tõstmisele. Tänaseks päevaks on 271 kooli loonud oma kogukonnad, kus püsida kursis parimate pedagoogiliste praktikatega. „Kui õpetajad ei hoia end enam uuema pedagoogikaga kursis, on neil väga raske kaasata tänapäeva lapsi, kes saavad tohutult informatsiooni Interneti ja sotsiaalmeedia kaudu. Päev, mil õpetajad lõpetavad õppimise, on päev, millest alates nad ei suuda enam õpilasi tõhusalt tegevusse haarata,“ leiab Ngee Ann Keskkooli direktor Adrian Lim.
Refereeritud OECD veebilehelt.
Loe ka: