Tänapäeval võib arvelduskonto avada juba imikule, kuid oma pangakaardi ning õiguse seda vanema seatud limiitide piires kasutada võib laps saada 6–7 aastaselt. Rahaasjade korraldamise põhitõed peaksid kooliminejal enam-vähem selged olema.
Põhitõed on ju lihtsad – esiteks tuleb suuta teha vahet oma soovidel ja vajadustel, kirjutab finantsinspektsioon veebilehel http:/
Tasub rääkida ka sellest, et kui emal või isal raha rahakotist otsa lõpeb, ei saa seda „seina seest“ ehk pangaautomaadist piiramatult juurde võtta – kulutada saab nii palju kui teenid. Sellest arusaamiseks võib proovida lastega näiteks pere-eelarvet koostada: pange kirja kõik oma kuu tulud ja kirjutage sinna kõrvale igakuised kohustuslikud väljaminekud: laenu- või üürimakse, kommunaalmaksed, telefoniarved, transpordikulud, huviringid jne. Kui kohustuslikud väljaminekud kirjas, näete, kui palju jääb üle söögile ja muudele vajalikele kulutustele.
Foto: Flickr
Taskurahaga võiks olla süsteemne
Kui lapsele antakse taskuraha, võib teha kindla süsteemi, kui palju ta nädalas või kuus raha saab. Seejärel võiks õpetada lapse raha planeerima – kui nädalas on kasutada näiteks 3 eurot, kuid see kulub juba esimesel päeval koolis sõpradele välja tehes ära, siis tuleb ülejäänud nädala ilma rahata hakkama saada.
Kuna algklassilapsed ei saa raha väärtusest veel päris täpselt aru, tuleb neil ette ka üksteiselt raha küsimist, kui endal just parasjagu vajalikku summat kaasas pole. Kui laps sellega koolis kokku puutub, tuleks reeglid kokku leppida – kellele võiks raha anda (näiteks parim sõber) ning kas ja kuidas seda hiljem tagasi küsida.
Rahaasju saab harjutada mängides
Õppimine mängu kaudu toimib väga hästi nii väiksemate kui suuremate laste puhul. Lasteaia ja põhikooliealiste seas on väga populaarsed portaali http:/
Veidi vanemad saavad nii mängida kui ka praktilisi teadmisi 13–20-aastastele mõeldud tarbijaveebist http:/
Nippe lastele rahaga vastutustundliku ümberkäimise õpetamiseks