Ilmub kogumik erivajadustega õpilaste toimetulekuoskuste arendamiseks


Avaldaja:Merje Pors04. Oktoober 2012

Kaagvere Erikooli projektiga "Hariduslike erivajadustega õpilaste toimetulekuoskuste arendamine läbi mitmekesise õppekava" loodeti luua mitmekesine õppekava hariduslike erivajadustega õpilaste toimetulekuoskuste arendamiseks.

Olulisem alaeesmärk oli erikooli kaheksa pedagoogilise töötaja täiendkoolituste tsükkel, milles käsitleti loovteraapiad ja kunstiteraapiad, sotsiaalsete oskuste arendamist ning viha kontrolli ja enesereguleerimisoskusi, teatab Kaagvere Erikool. Tähelepanu pöörati õpilaste rahulolule ja turvalisusele toimetulekuoskuste õpetamise ning treeningute kaudu, keskendudes ka koolist väljalangemist puudutavatele riskiteguritele. Valmis ka projekti tegevust tutvustav juhendmaterjal koolide pedagoogilisele personalile.

Tegemist oli Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutusele Innove esitatud projektiga, mida rahastas Euroopa Sotsiaalfond ligi 75 tuhande eurose toetusega kolme aasta jooksul.


Projekti sihtgrupp jagunes kaheks: kasvatuse eritingimusi vajavad õpilased ja pedagoogiline personal ning Eesti tava- ja erikoolide sotsiaalpedagoogid.

Sihtgrupi abil soovivad artiklite kogumiku autorid igapäevases koolielus anda veelgi suuremat tuge õpilaste arenguks vähendades keskkondlikke ja perekondlikke riskifaktorite mõjusid. Projekti partnerid olid haridus- ja teadusministeerium, Tartu Ülikool ja Tapa Erikool. Edukalt toimis ka rahvusvaheline koostöö Northamptoni Ülikooliga Inglismaal.

Projekti tulemusi saab lugeda ilmunud trükisest. Digitaalselt saab kogumikuga tutvuda Kaagvere Erikooli koduleheküljel.

Allikas: BNS

Haridus- ja Noorteamet