PÜÜK, koostööpäev, Tallinna reaalkool, SA Innove, pedagoogide ühendused... +PÜÜK, koostööpäev, Tallinna reaalkool, SA Innove, pedagoogide ühendused... +PÜÜK, koostööpäev, Tallinna reaalkool, SA Innove, pedagoogide ühendused -
Pedagoogide ühenduste ülene kolmas koostööpäev PÜÜK keskendus ettevõtlikule õpetajale.
Tallinna reaalkooli saalis oli laupäeval, 3. novembril pea 150 ettevõtlikku õpetajat. Tõsi, seekord rohkem kuulaja kui tegutseja rollis. Kuid päeva jooksul oli piisavalt aega kolleegidelt vahetult küsida ja kogemusi koguda: aga kuidas teie teete?
Päevast jäi kõlama mõte, et õpetajaamet iseenesest eeldab ettevõtlikkust, teisiti ei saakski klassi ees hakkama. Ja ei pea looma kohe õpilasfirmat või tegelema kuudepikkuse projektiga, ettevõtlikkust näitab seegi, kui õpetaja kutsub tundi esineja väljastpoolt.
Natalia Maldonado Martin Kataloonia haridusministeeriumist jagas koostööpäevadel Hispaania kogemust, kuidas õpetada olukorras, kus üks seitsmest õpilasest on uusimmigrant, tulnud näiteks Lõuna-Ameerikast, Hiinast, Indiast või Ida-Euroopast.
Kataloonia on üks 17-st iseseisvast piirkonnast Hispaanias, seal on 7 miljonit elanikku ja koolides räägitakse kokku 120 keelt. Nii võib juhtuda, et ühe klassi õpilastel (või vähemalt paljudel neist) on erinevad emakeeled ja kataloonia keel on nende jaoks võõrkeel. „Haridus peab ajaga koos liikuma,“ kõneles Natalia Maldonado Martin. „Seadused saavad muutusi mõjutada, aga võtmeisik on ikkagi õpetaja. Õpetajad peavad olema aktiivsed.“ Uues olukorras on eriti tähtis õpetajate koostöö, samuti õpetajate kaasamine strateegiliste otsuste tegemisse. „Vajalik on koostöökultuur,“ rõhutas välisesineja. Ta tutvustas CLIL-projekti: sisu ja keele integreeritud õppimist (vaata lähemalt siit). Näiteks õpib Bulgaariast pärit Kataloonia kooli õpilane Hispaania ajalugu inglise keeles. Ühtpidi keeleõpe, teisalt ajalooõpe. Muidugi nõuab see spetsiaalseid õppematerjale, ja pikemalt peatuski Natalia Martin sealjuures õpetajate koostööl.
Hea näide ettevõtlikkusest koolis oli 2012. a Eesti parima õpilasfirma Student Network´i esinemine. Nelja gümnasisti loodud õpilasfirma aitab põhikoolis õppivaid noori, kes vajavad õpiabi; abiõpetajad ise on kõik noored gümnasistid.
Õpetajate ühenduste üleseid koostööpäevi on tänaseks toimunud kolm: märtsis Rocca al Mare koolis, augustis Nelijärvel ning nüüd siis Tallinna reaalkoolis. Esimese koostööpäeva teema oli „Hindamine ja hindamismudelid“. Teine koostööpäev oli „Lõiming õppeainetes“. PÜÜKe tuleb veelgi, sest koostööpäevad on oma vajalikkust tõestanud. Nende toimumist toetab SA Innove programm „Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008-2014“.