
Kadrina keskkool, CADrina, joonestamine, Raimo Maasik, õppesuund... +Kadrina keskkool, CADrina, joonestamine, Raimo Maasik, õppesuund... +Kadrina keskkool, CADrina, joonestamine, Raimo Maasik, õppesuund -
Ei tea, kui tähtis on Kadrinas kadripäeva tähistamine, aga CADrina on kohaliku elu jaoks küll oluline. Arvutijoonestamise võistlust ei peeta just igas koolis, Kadrina keskkooli jaoks on CADrina kaubamärk.
Kadrina keskkooli reaal-tehnilise õppesuuna koordinaator Raimo Maasik oli tänavu novembri lõpus toimunud võistlusega seotud esimest korda, ja tema sõnul meeldis talle väga rahulik ja pikk ettevalmistusprotsess. Kõige jaoks võeti aega, kõik teadsid oma ülesandeid, ja eks selles peitus üks õnnestumise võtmetest.
Kooli ja kohalike ettevõtjate koostöös sündinud üritusel võistlevad noored AutoCad arvutiprogrammiga joonestamises. Vajalik on nii konkreetne CAD-programmide kasutusoskus kui ka insenerlik loovus. 2010. aastal oli võistlusülesanne maja projekteerimine korrus-korruse haaval, osales kolm võistkonda. Möödunud aastal tuli projekteerida rulapark ning osales taas kolm võistkonda. Tänavu osales juba viis võistonda.
Sild ka tegelikult?
Võistkonnad peavad alati projekteerima objekti, mida oleks võimalik ka reaalselt valmistada. Sel aastal tuli projekteerida jalakäijate sild renoveeritavale Kadrina paisjärvele. Et projektidest mõni ka tegelikult sillaks saab, seda Raimo Maasik siiski ei usu. Mitte sellepärast, et tööd oleksid kehvad, vastupidi: kõik projektid said nii suurejoonelised, et nende teostamiseks lihtsalt ei ole raha. “Kui just mõni kohalik entusiast asja ajama ei hakka,” arvas Raimo Maasik.
Kogu võistlus propageeribki laiemalt insenergraafika oskusi ja tehnilist haridust Eesti noorte hulgas. Seda toetab ka Kadrina keskkoolis populaarne reaal-tehnika õppesuund ning võistlus on õppesuunale omamoodi väljund.
Kas ülesanded saavad võistkonnad teada juba varem või vahetult võistlusel?
“Põhimõtted saavad enne teada. Seda, et on vaja projekteerida sild, õpilased teadsid. Samuti saavad nad märksõnade loetelu, millele peavad projekteerimise juures tähelepanu pöörama, mille peavad endale programmeerimise tarvis selgeks tegema. Täpsed ülesanded selguvad võistluste eri etappidel. Spetsiaalset valmistumist CADrinaks ei toimu; käskluseid, mis joonestamisprogrammis on, tuleb teada. Silla projekteerimist me ette ei teinud.“
Keskkooliõpilastel tuleb mõõtu võtta tudengitega. Tudengite teadmised on ju suuremad?
„Nagu tulemustest näha – ei ole,“ kõlas Raimo Maasiku hääl rõõmsalt. „Eks võistlusnärvi oli muidugi, aga kõik läks hästi. Poisid on tudengitega päris võrdväärsed.“
Võitjaks tuligi Kadrina keskkooli võistkond koosseisus Markus Põder, Kalev Karp ja Elar Rämmeld. Rändkarikas jäi teist korda koju.
Raimo Maasiku sõnul tahaksid nad teisi gümnaasiumivõistkondi Kadrinasse rohkem kutsuda, aga siin on üks probleem: arvutijoonestamist mujal Eestis nii põhjalikult ei õpetata, ja AutoCad programmi mujal teadaolevalt ei kasutata. Nii jääbki üle võistelda kõrgkoolidega või siis võistkondadega naaberriikidest.
Samal teemal:



