Kolm Eesti eTwinnerit käisid Ateenas kogemusi vahetamas


Avaldaja:Helle11. Detsember 2012

Novembris käisid kolm Eesti eTwinningu mentorit üle-Euroopalisel konverentsil Ateenas. Konverentsi teema oli seekord „Meeskonnatöö/koolimeeskonnad“.

Kui lennuk alustas laskumist ja hakkas lähenema lennuväljale, nägime linna. Oleksime oodanud sellest hetkest midagi erilist, võib-olla isegi midagi suursugust, kuid nii kaugele kui silm ulatus, laius meie all otsekui vatist vaip. Just sellise tagasihoidlikkusega võtab oma külalisi vastu ühtviisi hallikasvalgete hoonetega Euroopa tsivilisatsiooni häll Ateena.


Olime astunud Tallinnas lennukisse trööstitus novembris, kuid väljusime Ateenas nagu Eesti suvesse. Päike tundus kuidagi eriliselt paitav, soojagi oli meie suvele iseloomulikult – nii paarkümmend kraadi varjus. Käänuline tee, mida mööda buss meid eTwinningu (Euroopa Komisjoni poolt toetatav meede, mis pakub õpilastele, õpetajatele, koolijuhtidele ja teistele koolitöötajatele võimaluse osaleda koolidevahelises koostöös info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kaasabil) konverentsikohaks oleva hotelli poole viis, kulges mööda kaljust mereäärt. Igast tunnelist väljumisel avanes bussiaknast alla orgu ja sügavsinisele merele hingematvalt ilus vaade, mida nähes imestad, et midagi niisugust üldse olemas on. Eemalt paistis järjest lähemalt Kreeka ja kogu Euroopa kultuuri üks sümboleid Ateena akropol. Akropolini meie tee siiski ei viinud. Enne peatus buss hotelli ees, millest me kolm päeva kestnud konverentsi vältel tiheda töögraafiku tõttu õieti välja ei saanudki.

Meeskonnatöö tähtsus
Konverents peeti deviisi „Meeskonnatöö /koolimeeskonnad“ all. Esinejateks ja töötubade läbiviijateks olid oma ala profid. Paljude riikide, sealhulgas ka Eesti mentorid tutvustasid oma tegevust ja jagasid häid kogemusi. Saime väga palju häid ideid ja kasulikke näpunäiteid nii mentori- kui ka oma igapäevase õppetöö jaoks.


Kõik esinejad rääkisid IT-vahendite tähtsusest õppetöös ja rõhutasid, kui oluline on meeskonnatöö, kogemuste, ideede ja õppematerjalide vahetamine kolleegidega ning praktilised nõuanded. Jäi kõlama, et mentor peaks igal juhul osalema projektitöös ja hea projekti saab vaid siis, kui sellega tegeleb koolis meeskond. Meeskonnatöö eeldab 1-2 aktiivse liidri olemasolu, võimalikult täpset tööplaani ja ülesannete täpset jagamist meeskonna kõigi liikmete vahel. Kui leidub inimesi, kes pole end eTwinningus registreerinud, kuid osalevad aktiivselt tegevustes, siis kujutavad nad endast mentorile head sihtgruppi, keda juhendada ja kaasata eTwinningusse.

Ühendada, toetada, jagada
Mentori ülesandeks koolimeeskonnas on ühendada, siduda, luua uusi lülisid, olla keskmes ja anda infot. Hea mentor peab alati olema valmis alustama uut projekti, jagama ideid, aitama, juhendama ja toetama. Euroopa esi-twinnija Anne Gillerani soovitus kõigile mentoritele kõlas: „Ole pimedust valgustav küünal!“

Konverentsi tööpäevad olid pikad ja tihedad. Sellele vaatamata meil hotelliaknast paistev Ateena akropol nägemata ei jäänud. Näpistasime uneajast ja tõusime viimase päeva hommikul juba kella viiest, et Akropol oma silmaga ära näha. Jõudsime mäe tippu, nägime ära maailma ühe tuntuima ehitise, jumalanna Athenale pühendatud Parthenoni templi ja … siis tuli lahkuda, et lennukile jõuda. Väga oleks tahtnud rohkem näha, aga kahjuks oli see vaid tööreis…
   
Agnes Leemet Surju koolist
Helle Anijärv Hiie koolist

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet