Erivajadustega laste õpetajad on täheldanud, et tahvelarvutid avaldavad nende õpilastele, eriti autistidele, positiivset mõju. Tunni isikupärastamine ja interaktiivsus arendab õpilase kaasatust ja sotsiaalseid oskusi.
Autistide jaoks on suhtlemine tihti probleemiks, igasugused üleminekud on neile rasked - olgu see klassi vahetamine, koolibussile minek või ekskursioonil käimine. Mulluse uurimuse kohaselt on iga 88 lapse kohta üks autist või autismi spektri läheduses.
Karina Barley, Austraalia erihariduse pedagoog, kes veab Austraalia Autismi projekti, kasutab oma õppetöös iPad’e. Käes hoitav tahvelarvuti pakub autistile personaalse õppimiskogemuse, mida saab teostada omas tempos. Suurem ekraan (võrreldes nutitelefoniga) teeb erinevate rakenduste käsitsemise lihtsamaks.
“Nende mõju on fantastiline,” ütles Barley. “Parim on see, et tahvelarvuteid saab kasutada mitmes õppekava osas. Ma nägin lastes esimese veerandi jooksul olulist arengut.”
Oskused arenevad
Barley kasutab iPad’e lisaks personaalsetele õppeprogrammidele, mis vastavad õpilase individuaalsetele vajadustele, matemaatika ning keele ja kirjanduse õpetamiseks. Kui mõnele autistile on keskendumine tavapäraselt katsumuseks, siis tahvelarvutid tõid kaasa märkimisväärse muudatuse. “Mõnel lapsel oli suuri keskendumisprobleeme, kuid tahvelarvutiga tulid nad hästi toime,” ütles ta. “Nad olid väga entusiastlikud ja elevil.”
Loomulikult kaasnevad tahvelarvutitega teatavad majanduslikud väljakutsed, mida ei pruugi olla lihtne ületada, kuid Barley sõnul rääkisid tema õpilased kodudes oma vanematele, kui suure õhinaga nad uusi vahendeid kasutavad, nii et vanemad ostsid neile tahvelarvutid ka koduseks kasutuseks.
Mõnel rakendusel on nii tasuta kui tasuline variant. Barley sõnul panevad õpilase vajadused paika, millist versiooni on mõistlik kasutada.
Siin on mõned Barley lemmikvahendid keele ja kirjanduse õppeks autisidele:
Matemaatika puhul soovitab Barley kasutada rakendusi, mis võimaldavad uuele tasemele jõudmist ning millega saab teha mitut asja korraga, et säilitada õpilase haaratus ja hoida huvi üleval. Mõned tema lemmikud matemaatika vallast on järgmised:
“Kui õpilased on edukad, siis kasvab nende enesekindlus ja läbi selle võtavad nad suure tõenäosusega vastu uusi väljakutseid,” ütles Barley, täheldades, et paljud tema autismiga õpilased muutusid peale rakenduste kasutamisega seotud nippide ning edusammude jagamist sotsiaalselt palju aktiivsemaks. “Ma tõesti usun, et meil tuleb keskenduda nende laste oskustele, mitte sellele, mida nad teha ei oska”, ütles ta.
Refereeritud: e-School News, foto: Flickr
Samal teemal: