
Neljapäeval kogunevad paljud õpetajad ja haridusuuendusest huvitatud inimesed Tallinnas Swissotelis toimuvale Tiigrihüppe Sihtasutuse aastakonverentsile, kus arutletakse, kuivõrd on tänased digiajastu lapsed tarbijad või hoopis loojad.
Traditsiooniliselt kuulutatakse konverentsil välja ka eelmise aasta Tiigri Tegijaid – Eesti kõige innovaatilisem kool ja õpetaja.
Sihtasutuse juhi Enel Mägi sõnul on konverents kokku seatud nii, et teemast võimalikult eripalgeline ülevaade saada. “Tänapäeva lapse igapäevakogemuste hulka kuulub kaks eraldiseisvat maailma – reaalne ja virtuaalne. Paljud vanemad seisavad valiku ees, kui vanalt laps võiks tehnoloogiat kasutama hakata. Küsitakse endilt, ega me tehnoloogia kasutamisega koolis liiga kaugele ei lähe ning kas oodatav kasu võib hakata hoopis kahju tooma." Neil teemadel kuuleme arutelemas Tallinna Pedagoogilise seminari meediakasvatuse õppejõudu Kristi Vinterit.
"Väga huvitav tõotab tulla Norra tehnoloogiliste haridusuuenduste keskuse eksperdi Øystein Nilseni ettekanne e-õppe ja elektrooniliste õppematerjalide mõjust lapse õpimotivatsioonile. Vastust küsimusele, kuidas loobuda oma mugavustsoonist, et tehnoloogiast ei saaks lapsehoidja, õpetaja või ainus sõber, otsib konverentsil nelja lapse isa, koolitaja ja Eesti Töötukassa nõunik Mati Ruul,“ lausus Mägi.
Fotomeenutus möödunud aastal toimunud Tiigrihüppe aastakonverentsist Tallinnas Radissoni hotellis. Pildistas Terje Lepp.
Enel Mägi hinnangul peaks õpetajatele ja haridusametnikele põnevat kuulamist pakkuma paneelarutelu õppekava seostest tehnoloogiaga.
“Austraaliat peetakse kümne parima haridussüsteemiga riigi hulka kuuluvaks, kuid tehnoloogia rakendamises on ka see riik muudatuste teel. Tänavu veebruarist hakkas seal kehtima uus õppekava, kus tehnoloogiat käsitletakse täiesti eraldiseisva osana. Miks selleni on jõutud ja mida muudatusega loodetakse saavutada, avab videosilla vahendusel otse maailma kuklapoolelt Tasmaania ülikooli infotehnoloogia vanemõppejõud Andrew Fluck,” ütles Enel Mägi. Eesti olukorra ja siinsete võimaluste üle arutlevad, Kuressaare gümnaasiumi õpilane Henri Rump, Kristiine gümnaasiumi õpetaja Kristi Vahenurm ning sihtasutuse Innove õppekava ja eksamikeskuse juhataja Aimi Püüa.
Konverentsi viimase ettekande peab internetipõhise programmeerimise õppekeskkonna http:/
Konverents lõpeb eelmise aasta Tiigri Tegijate – innovaatilise kooli ja innovaatilise õpetaja tunnustamisega. Tegemist on Tiigrihüppe Sihtasutuse kõige kaalukama tunnustusega neile, kes on teistele eeskujuks nüüdisaegsete õppemeetodite ja tehnoloogiate kasutamisel koolis.
Tiigri Tegija auhinna võitnud kool saab võimaluse uuendada 10 000 euro eest kooli IKT taristut. Innovaatilisim õpetaja saab võimaluse 2000 euro ulatuses enesetäiendamiseks välisriigis.
Samal teemal:



