Eile Tartus peetud konverentsil tutvustas asekantsler Mart Laidmets õpetajatele algatuse Huvitav Kool põhimõtteid – oluline on leida vastus küsimusele, kuidas teha kool huvitavaks nii õpilasele kui ka õpetajale.
Konverentsil “Õpetajate professionaalse arengu toetamine uute õppekavade rakendamise kontekstis” osales 230 õpetajat ning koolijuhti üle Eesti.
Asekantsler Mart Laidmets rõhutas oma ettekandes, et algatuse Huvitav Kool eesmärk on peegeldada ühiskonna ootusi koolile ja haridusele. „Eelkõige on oluline, et noor tahaks koolis tõesti õppida ning õpetaja õpetada,“ sõnas Laidmets. „Õppekava ega ka õpik ei tohi olla ettekirjutus, vaid lähtealus õpetajale, kes professionaalina saab vajadusel sellele toetuda ning vajadusel ise loovalt otsustada – õpilased ja terved klassid on ju erinevad."
Laidmetsa sõnul sõltub eelkõige õpetaja professionaalsusest kui huvitav ja usaldusväärne on kool. Ettekanded Šotimaa ja Sloveenia esindajatelt osutasid samuti, et kooli huvitavaks muutmisel peab õpetajal olema motivatsiooni ja julgust olla loov, professionaalne ning koostöövalmis.
Konverentsil tutvustati õpetajatele tugimaterjale, mis aitavad rakendada kujundavat hindamist, lõimida õppeaineid ning toetavad üldpädevuste ja läbivate teemadega tegelemist. Need on olnud valdkonnad, milles õpetajad kõige rohkem vajavad nõu, abi ning julgustust. Materjalid töötasid välja Tartu ja Tallina ülikoolid ning sihtasutus Innove. Osalenud koolijuhtide hinnangul tuleb õppekava rakendamisele läheneda loovalt ja seepärast on tähtis ergutada julgemaid ning innustada alahoidlikumalt käituvaid koole. Kujundavat hindamist ei ole vaja karta ning õpitava seostamist reaalse eluga hindavad nii õpilased kui õpetajad.
Konverentsi korraldasid Tartu Ülikooli haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskus ning Haridus- ja Teadusministeerium koostöös Tallinna Ülikooli ja Sihtasutusega Innove.
Allikas: HTMi pressiteade
Foto: Koolielu arhiiv
Samal teemal: