„Tehnoloogia kasutuselevõttu koolis mõjutavad riistvara, tarkvara ja kõige tähtsam – inimesed," rääkis HITSA Innovatsioonikeskuse korraldataval konverentsil „Pöördepunkt hariduses“ pikaaegne koolijuht Tšehhist, Milan Hausner.
"Kui kooli juhtkonna tuge tehnoloogia rakendamisel ei ole, siis ei tasu mingit edu oodata. Neid, kes ei kasuta IKT-võimalusi, paneb meelt muutma eeskuju – kui sa näed, et tehnoloogia rakendamine koolis annab tulemusi, siis tahad ka proovida,“ lisas Hausner.
Rahvusvaheline konverents „Pöördepunkt hariduses“ toimub 9.-11. aprillil innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuses MEKTORY (Raja 15, Tallinn).
„Digitaalse õppevara kasutamine peab muutuma loomulikuks nagu seda on pliiatsi või pastaka hoidmine. Tehnoloogiliste vahendite suurem kaasamine toob uue taseme hariduse andmisesse ning võimaldab paremini arvestada iga lapse annete ja vajadustega,“ märgib haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski.
"Hariduses digipöörde tegemiseks on vaja jõudu just järgmiste ressursside näol: uudsed metoodikad, digitaalsed õppematerjalid, vajadustele vastav taristu ning professionaalsed õpetajaid ja haridusasutuste juhid. Digiajastu pole moeröögatus, vaid eeldus hariduse kvalitatiivseks hüppeks ning Eesti e-riigi eduloo jätkumiseks," ütleb HITSA Innovatsioonikeskuse juhataja Ene Koitla.
Milan Hausner.
Konverentsi põhiprogrammis räägitakse haridusinnovatsioonist ja sellega seotud väljakutsetest: mida oodatakse õpetajalt kui muutuste agendilt ja milline roll on haridusasutuse juhil? Kuidas tuvastada ja hinnata kooli ning õpetamist mõjutavaid trende? Milline on tänapäevane õppija, kas ja kuidas on muutunud õpikeskkond ning koos sellega ka õppimine?
Kuidas iga päev jõuda iga õpilaseni, arutleb konverentsil Jon Bergmann (Ameerika Ühendriigid), kes on ümberpööratud klassiruumi (flipped classroom) idee viinud tuhandete õpetajateni üle maailma. Ümberpööratud klassiruumi mudelis vahetavad kohad senised tunnitöö ja kodutöö, mis võimaldab tunnis teadmisi kinnistada, analüüsida, seostada ning annab õppijale olulisema rolli oma õppeprotsessi juhtimisel. Suurbritannia kogemustest IKT-õppekava koostamisel tuleb rääkima Toshiba haridusnõunik Bob Harrison. Uue õppekava kohaselt õpetatakse lastele senise tehnoloogia tarbimise asemel seda, kuidas arvuti töötab ja kuidas selle abil luua midagi uut. Viieaastaseid programmeerimise algtõdesid õppivaid lapsi võib edaspidi näha koolides üle Suurbritannia.
Konverentsil esineb ka maailma üks juhtivaid eksperte noorte internetikasutuse ja digitaalse lõhe alal - John Carr; Euroopa Koolidevõrgustiku (European Schoolnet) peadirektor Marc Durando; ettevõtja, investor ja iduettevõtete nõustaja Steve Taylor jt. Lisaks välisesinejatele kuulete parimaid praktikaid Eesti lasteaedadest, koolidest ja ülikoolidest. Mida õppida eluks 22. sajandil, arutavad professor Margus Pedaste ja Mario Mäeots Tartu Ülikoolist. Tööandja tähelepanekud haridusmaastikult toob osalejateni Tiit Paananen Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidust jne.
Lisaks tunnustatakse konverentsil HITSA Innovatsioonikeskuse õpilaskonkurssidel silma paistnud õpilasi, õpetajate metoodikakonkursi parimaid ning kvaliteedimärgi pälvinud e-kursuste autoreid.
Täpse päevakava leiate siit: http:/
Konverentsi videoülekannet saab jälgida Delfist: http:/
Fotod konverentsilt:
Samuti konverentsil esinenud Josemaria Camean, Vanalinna Hariduskolleegiumi gümnaasiumiosa õppealajuhataja. Fotod: Kristjan Madalvee.