haridustehnoloogide suvekool, innovatsioonikeskus, viinistu, liitreaalsus, miniarvutid... +haridustehnoloogide suvekool, innovatsioonikeskus, viinistu, liitreaalsus, miniarvutid... +haridustehnoloogide suvekool, innovatsioonikeskus, viinistu, liitreaalsus, miniarvutid -
13.-15 augustil pidasid haridustehnoloogid ja ainemoderaatorid Viinistus suvekooli, mille korraldajaks oli HITSA Innovatsioonikeskus.
Osalised said loenguid kuulata, maale jahtida, uut tehnoloogiat katsetada, seltskonnamänge mängida, mobiilirakendusi ise välja mõelda ning hulgaliselt teadmisi uute infotehnoloogiliste vahendite kohta ammutada.
Esmalt keskenduti loovuse arendamisele ja selle vajalikkusele õppeprotsessis, osalejatele korraldati maalijaht ning loovusekohvik. „Maalijahis oli ülesandeks kunstinäitusest pilte teha, seejärel ülesvõtete hulgast kolm taiest välja valida ja need kirjeldavate vihjetena jutukesse peita. Hiljem jagati jutukesed võistkondade vahel laiali, et kunstiteosed vihjete järgi taas üles leida,“ selgitas Aet Mikli Tallinna Inglise Kolledžist. „Kui maalijaht võimaldas kõikvõimalike äppide ja elektrooniliste seadmete mitmekülgset kasutamist, siis loovuskohvikus kasutati vaid kümmet sõrme, kääre, paberit, liimi, pliiatsit ja jutuosavust. Iga võistkond pidi vastavalt etteantud teemale teostama presentatsiooni ja idee lahti rääkima ning sel viisil kujutletavale tellijale maha müüma,“ lisas ta.
Tehnoloogia suudab endiselt üllatada
Traditsiooniliselt tutvustati suvekoolis uut tehnoloogiat ning viidi läbi töötube. „Kas on võimalik veel millegagi üllatada?“ küsis Eve Saare Aruküla lasteaiast Rukkilill ja Pirita Kose lasteaiast. „Selgus, et tõesti on võimalik leida ikka ja jälle uusi vahendeid, mis on eelmistest paremadki.“ Kolme- ja neljaliikmelised grupid olid kodutööna otsinud uusi töövahendeid, mis sobivad ka nutiseadmetele, tutvustades neid oma kolleegidele. Ühise hääletuse tulemusel selgitati välja viis kõige põnevamat rakendust, mida koos ka õpiti. Parimateks rakendusteks ja programmideks peeti: Tiki-toki (3D ajatelje loomine); Photosynth ja Photaf (panoraamvõtte tegemine); Timelapse; Classflow; Plicers.
Töötubades uuriti liitreaalsust, miniarvuteid ning ekraanisalvestamist. Ingrid Maadvere juhendamisel õpiti looma lihtsat liitreaalsuse objekti. Samuti tehti tutvust miniarvutitega, Raivo Selli juhendamisel selgitati välja nende rakendusvõimalused kooli õppetöös. Veel õpiti koos Marko Puusaarega, kuidas ekraanil olevat videoks luua.
Haridustehnoloogid mõtlesid ise mobiilirakendusi välja. Uute lahendustena pakuti näiteks virtuaalse kunstireisi, rõiva disainimise, perioodilisustabeli, Eesti maalikunsti jm äppe. Väljakäidud rakenduste loomise võimalustest rääkis pikemalt Marko Peterson.
Viimaseks teemaks oli õpianalüütika kui tagasiside, mida võiks saada õppimisest juba õppimise ajal, selle mõjukust selgitas lahti Kai Pata Tallinna Ülikoolist.
„Suvekoolist jäid kõlama äpid, liitreaalsus, maalijaht, kunstimuuseum, meri, esimene, uus ja teised toredad asjad,“ võttis kogemused kokku Elin Karuoja Konguta Koolist.
Viinistus kogunesid haridustehnoloogid 2014. aasta suvekooli. Foto: Heikki Eljas
Pikemalt saab haridustehnoloogide suvekoolis osalenute muljeid lugeda Haridustehnoloogide lehelt.
Samal teemal: