Metsaülikoolis räägiti tehnoloogia rakendamisest hariduses


Avaldaja:Laura Vetik25. August 2014

Tänavuses Metsaülikoolis rääkisid Marju Lauristin, Ott Karulin, Jan Kaus ja Olesja Rotar sellest, milline on hariduse roll kultuuritarbimises ning rõhutasid, et haridussüsteem peaks tehnoloogia arenguga sammu pidama.

Tänavuse Metsaülikooli kolmanda päeva avas Marju Lauristin ettekandega sellest, millised kultuuritarbijad on tänased eestlased, vahendab Postimees.

Lauristin rõhutas, et hariduse roll kultuuritarbimisel on ülioluline. «Kultuuriõpetus koolis ei ole kohanenud uue keskkonnaga, kus raamatu juhtiv roll ei ole koolis enam endastmõistetav. Pigem on uue põlvkonna jaoks endastmõistetav puutetundlik tehnoloogia. Võimetus selle muutusega kaasas käia ähvardab meid väga tõsise kultuurikatkestusega, mida saab ehk vältida läbi hariduse muutuse,» rääkis ta.

«Millist meediumi seejuures kasutatakse, on põlvkonniti erinev. Me ei peaks vanast kinni hoidma, peaksime selle muutusega kaasa käima, kuitahes võõras see vanemale põlvkonnale ka tundub,» ütles Sirbi peatoimetaja Ott Karulin. Näiteks peaksime noorte audiovisuaalse meediumi eelistamises nägema võimalust, mitte ainult ohtu.

«Seda, et noored eelistavad teksti põhjal loodud filmi algsele raamatule, tuleks hariduses kasutada. Saaksime tuua noori filmi kaudu raamatu juurde, sest sõna on digitaliseerinud, see ei ole ära kadunud,» rääkis Karulin.

Kultuuri rollist tänapäevases ühiskonnas ja hariduses loe edasi Postimehest.

Allikas: Postimees, 24.08.2014

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet