Kuidas õpetajad klassiruumis legosid kasutavad


Avaldaja:Laura Vetik16. Jaanuar 2015

Ajaleht The Guardian on kogunud Suurbritannia õpetajate kogemusi legoklotside kasutamisel õppetöös, tuues näiteid nii programmeerimisest kui tekstide modelleerimisest kirjanduse analüüsiks.

St. Richard’i Rooma katoliku algkool Manchesteris on kasutanud legokomplekti (Lego StoryStarter) rohkem kui aasta, et lapsed saaksid ehitada erinevaid lugusid. Legoklotse kasutatakse kujuteldavate tegevuspaikade loomiseks ja lugude visualiseerimiseks. Õpetaja Mathew Sullivani sõnul kirjutavad õpilased oma lood ehitatud mudelite põhjal üles, lisades, et kõige efektiivsem viis, kuidas legosid klassis kasutada, on neid mõne teise põneva stiimuliga (populaarse raamatu või filmiga) koos kasutada. Näiteks ehitasid Sullivani õpilased legodest William Shakespeare’i romaani sündmuskoha koos tegelaskujudega.

Rebecca Lagden Fested’i koolist Essexist kasutab legosid inglise keele tunnis, et nende abil teksti konteksti asetada ja aidata õpilastel seda analüüsida. Üksikud tükid on keelevahendid ning valminud ehitis on terviktekst.

Teaduse õpetamisel kasutab õpetaja Hayley Simpkin samuti legosid, et oma põhikooli õpilastega uurida elemente, tervikut ja segusid. Seeläbi saab Simpkini sõnul selgitada abstraktseid kontseptsioone ja visualiseerida teadust. 

Disainiõpetaja ja raamatukoguhoidja Lenny Dutton kasutab legosid programmeerimise õpetamisel. Tema tunnis pidid õpilased rühmadesse jaotuma ja algoritmid koostama, et legoklotse teatud viisil kokku panna. Igast grupist üks õpilane pidi mängima roboti osa, kes järgis koodi, mille programmeerijad olid kirjutanud, et ehitada legoklotsidest valmis mudel. Kood oli kirjutatud lihtsate käsklustena, kasutades kuut noolt – neli suuna näitamiseks, üks klotsi üles korjamiseks ja üks klotsi maha panekuks.

Allikas: The Guardian.

Foto: Flickr, kasutaja Dan Goodwin, lego-city-folk, litsents CC BY-SA 2.0.

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet