koolijuhtide programm, toetuse Eesti kooliuuendusele, Tartu Ülikool, Rotary Klubi, haridusministeerium... +koolijuhtide programm, toetuse Eesti kooliuuendusele, Tartu Ülikool, Rotary Klubi, haridusministeerium... +koolijuhtide programm, toetuse Eesti kooliuuendusele, Tartu Ülikool, Rotary Klubi, haridusministeerium -
Eile allkirjastati koostöö kokkuleppe Eesti koolijuhtide arenguprogrammiks, mis viib igal aastal vähemalt viis koolijuhti välisriikidesse stažeerima.
Allkirjastamisel osalesid haridusministeerium, Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, Eesti Koolijuhtide Ühendus ja Eesti Rotary Keskus.
Programm „Toetus Eesti kooliuuendusele“ pakub koolijuhtidele stažeerimisvõimalusi maailmas tähelepanu ja tunnustust leidnud koolides, kus kasutatakse innovaatilisi õpetamis- ja juhtimismudeleid. Riigi, erasektori ja ülikoolide kokkulepe annab võimaluse avardada Eesti koolijuhtide rahvusvahelist kompetentsi ja väärtustada neid kooliuuenduse eestvedajana.
Programm käivitatakse Eesti Rotary klubisid ühendava Eesti Rotary Keskuse ettepanekul. Keskus võimaldab aastatel 2015-2020 iga-aastaselt vähemalt 5 stipendiumit. Ülikoolide ülesanne on pakkuda välja stažeerimiskohad ja viia läbi eelnev koolitus. Samuti pakuvad ülikoolid välismaal viibimise ajaks koolijuhile mentortuge. Eesti Koolijuhtide Ühendus aitab kaasa kontaktide leidmisele läbi oma rahvusvahelise võrgustiku ning korraldab programmis osalenute kogemuse jagamise teiste koolijuhtidega. Haridus- ja Teadusministeerium koostab põhimõtted programmis osalevate koolijuhtide valikuks ning katab ülikoolide poolt läbiviidava koolituse kulud.
Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski sõnul on koolijuhi roll haridusuuendustes määrava tähtsusega. „Koolijuhist sõltub, kas kool väärtustab, motiveerib ja toetab õpilast ja võimaldab tema potentsiaalil välja areneda, kas õpetajate professionaalset arengut toetatakse, kas kool teeb tulemuslikku koostööd lapsevanemate ja kogukonnaga. Loodav programm on hea näide riigi ja erasektori koostööst selle nimel, et Eesti koole juhiksid pädevad ja motiveeritud koolijuhid,“ ütles minister Ossinovski.
„Üleilmastumine ja kiirelt arenev digimaailm on esile kutsunud kultuurinihke, mis vajab uut moodi õpikäsitust. Tuleviku haridus ja kool võiks selles hoovuses, millega paratamatult kaasa liigume, toimida pigem juhendaja ja vaimse kompassina, kui ainult range tuupimise ja äraõppimise keskkonnana. Võtmeroll vajalikus kooliuuenemises on eelkõige koolijuhtidel,“ ütles loodava arenguprogrammi juhtkomitee liige Tallinna Ülikooli professor Mati Heidmets. „Ülikoolid saavad Eesti kooliuuendusele kaasa aidata maailmas juba kasutusel olevate innovaatiliste koolipraktikate koondamise, kriitilise läbikaalumise ning Eesti õpetajaskonnale kättesaadavaks tegemisega. Kõiki jalgrattaid ei pea ise leiutama, maailmas on neid juba õige mitmeid olemas.“
„Eesti Rotary klubid on meie riigi iseseisvuse taastamise järgselt panustanud paljudesse ettevõtmistesse, mis on lisaks abivajajatele eelkõige seotud noorte ja haridusega. Käesolev arenguprogramm „Toetus Eesti kooliuuendusele“ on aga esmakordne, kus klubid üheskoos panustavad Eesti tuleviku hüvanguks. Vajalik uus õpikäsitus ja muutused koolis ei ole ainult haridusteema, vaid see on väljakutse kogu meie ühiskonnale,“ kommenteeris juhtkomitee liige ja Eesti Rotary ühisprojektide juht Peep Mühls. „Arvestades Eesti varasemat baasi on just üldharidusvaldkond see, kus meil on võimalik oma lastele ja tulevastele põlvkondadele pakkuda õpikeskkonda, mis on üheks parimaks mitte ainult Euroopas, vaid ka maailmas.“
Programmi kandideerimine kuulutatakse välja käesoleva aasta kevadel ning koolitustegevus on kavas käivitada 2015/2016 õppeaastal. Haridus- ja teadusministeeriumil on kavas koolijuhtide täiendusõppe raames aastatel 2015-2020 viia läbi ka täiendavaid programme koolijuhtide järelkasvu toetamiseks.
Allikas: Haridus- ja teadusministeerium.