Soomes tehtud uurimuste põhjal määravad õpetaja ja õpilase temperament kuni 50% ulatuses õpilasele pandud hindest, kirjutab Einar Rull Innove värskes uudiskirjas.
Õpetaja hinnang näitab 50% ulatuses, millist koolirõõmu õpilased talle pakuvad, ülejäänud 50% sõltub õpilase ainetundmisest. Õpetajakoolitusse valitakse välja sotsiaalsema loomuga kandidaadid, kuid samas on selle iseloomujoone ülemäärane areng põhjuseks õpetajate stressile ning koolist lahkumisele, sest ollakse tavalisest tundlikumad kaasõpetajate ja lapsevanemate kriitika suhtes.
Turu ülikool on pikka aega uurinud õpetajaks õppijate isiksust. Tulemused avaldati juba aastal 2005. Leiti, et õpetajad on häälekad ja enesekindlad oma arvamuse avaldajad, valmis iga hetk oma häält kuuldavaks tegema, räägivad meelsamini kui kuulavad.
Õpetaja temperamendist tulenevaid ohtusid tuleks õpetajakoolituses paremini teadvustada, et vältida selle negatiivseid tagajärgi. Õpetajaks õpetamisel ei tuleks kandidaate välja valida temperamendi järgi, sest ka õpetajal on õigus olla igasugune nagu me kõik teisteski ametites. Õpetajad peaksid pigem esindama võimalikult arukat osa ühiskonnast.
Loe edasi sellest, kuidas temperament mõjutab õpetajaid ja mida sellega peale hakata Innove õpetajate võrgustikutöö uudiskirjast.
Allikas: SA Innove.