Ühe minuti loeng: Tänapäeva ühiskonnas võiksid noored üha enam õpetada vanemaid


Avaldaja:Laura Vetik15. Aprill 2015

Hoolimata sellest, et internetikasutus on laialt levinud ja ligipääsetav paljudele, jäävad täiskasvanute digitaalsed oskused kesiseks ning noored võiksid vanemaid õpetada, vahendab teadusportaal Novaator.

Tallinna ülikooli doktorant ja Eesti Demograafia Instituudi nooremteadur Tiina Tambaum leiab, et tänapäeval võiksid noored üha enam õpetada vanemaid, seda eriti arvutioskuste osas. Statistika näitab, et koguni neljandik rahvastikust on digitaalselt kirjaoskamatu.

Samas vajavad noored lisaks õppimisoskustele ka õpetamiskogemust, mida saakski omandada näiteks vanemaid arvutialaselt õpetades.

Haridusteadlased on järjest rohkem hakanud tähelepanu pöörama informaalse õppe tähtsusele ühiskonnas. Arvatakse, et 80 protsenti täiskasvanud inimese õppimisest nii tööl kui muul ajal toimub märkamatult – vaadeldes, kuulates, teistega mõtteid vahetades ja neile asju seletades. Kogemusõppes oleme kõik teiste inimeste jaoks õpetaja rollis.

Seega on esimest korda inimajaloos tekkinud vanadel põhjus küsida õpetust noortelt ning noortel vastutus juhendada vanu, väidab Tiina Tambaum.

Vaata lähemalt portaalist Novaator.

Allikas: Novaator.

Haridus- ja Noorteamet