Haridus- ja Teadusministeerium avaldas kogu vastutusvaldkonda hõlmava aastaanalüüsi, mis hindab strateegiliste eesmärkide saavutamist, koondab eelmise aasta näitajad, aga vaatab tagasi ka möödunud kümnele aastale.
Analüüsis tuuakse välja valdkonnad, kus Eesti on edenenud rõõmustavalt kiiresti. Samuti on esile toodud alad, kus areng on stabiilne ning millele peab rohkem tähelepanu pöörama.
Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi tõi analüüsi taustal üldhariduses esile koolivõrgu korrastamise vajaduse ning õpetajaameti atraktiivsuse küsimuse. „Koolivõrgu probleemid peegelduvad muuhulgas õpetajate koormuses. Pea pooled õpetajatest töötavad osakoormusel ja ei saa täispalka. Korrastamata võrk ning taristu tähendab ressurssi, mis võiks kuluda hoopis õpetajate palkadeks,“ sõnas minister Ligi. „Sarnast tuleb tegelikult tõdeda ka kõrg- ja kutsehariduse puhul,“ lisas minister.
Lisaks osutas minister Ligi vajadusele pöörata tähelepanu Eesti teaduspotentsiaali rakendamisele majanduses. „Eesti teadlaste kõrgetasemeliste publikatsioonide arv elaniku kohta on tunduvalt kõrgem Euroopa Liidu keskmisest. Meie teadlased teevad head tööd, kuid see ei leia piisavalt rakendust ettevõtete arendustegevuses ,“ sõnas minister Ligi.
Haridus- ja Teadusministeeriumi analüüsiosakonna juhataja Aune Valgu sõnul on edasiviiva debati alus ning eeldus informeeritud kodanikud ja partnerid. „Viimastel aastatel oleme enneolematult suure hulga haridusandmeid teinud avalikuks haridusstatistika portaalis HaridusSilm. Infot ei koguta lihtsalt niisama ning näitajate mõistmiseks tuleb vaadata nii meie eesmärke kui ka näitajate taha,“ ütles Aune Valk.
Analüüsiosakonna juhataja lisas, et kuna ka Arvamusfestivalil on haridusteemad laialt esindatud, siis loodetavasti saavad ka sealsed osalejad avaldatud ülevaadet debattides ära kasutada.
Analüüsi avaldatakse igal aastal ning see hõlmab kogu haridus-, teadus-, keele- ja noortepoliitikat. Aastaanalüüsi eesmärk on toetada riigi hariduspoliitilisi valikuid. Haridus- ja Teadusministeeriumi plaanid on strateegiates ja eesmärkide saavutamiseks kavandatud tegevused programmides.
Allikas: Haridus- ja Teadusministeerium
Samal teemal: