
25. novembril tutvustatakse haridusjuhtidele nelja tüüpi mõõdikuid, mis pakuvad alternatiivi riigieksamite tulemuste põhjal koostatud koolide edetabelitele. Konverentsi ülekanne veebis algas kell 10.30.
Haridus- ja Teadusministeeriumi asekantsler Mart Laidmetsa sõnul soovib ministeerium muuta uute mõõdikutega koolide hindamise mitmekesisemaks. „Senini seatakse koole ritta eelkõige riigieksamite tulemuste põhjal, kuid see ei ütle meile midagi põhikoolis tehtava töö kohta, samuti jääb tähelepanu alt välja koolirõõm“, sõnas Laidmets.
Konverentsil tutvustatakse nelja tüüpi näitajaid
Tulemusnäitajate abil saab selgeks, kui edukalt omandatakse haridus – palju on katkestamisi või milline on nominaalajaga lõpetajate osakaal. Samuti saab vaadata koolide õpitulemusi ja ka seda, kui paljud õpivad edasi. Kutse- ja erialase õppe puhul leiab andmeid näiteks lõpetajate palga kohta. Eelnevate kõrval saab vaadata ka eksamite tulemusi kooliti.
Rahulolunäitajad mõõdavad õpilaste, õpetajate ja lapsevanemate rahulolu õppeasutuse tegevusega. Küsimused puudutavad koolikiusamist, koolis valitsevaid suhteid, puudumisi jmt.
Kolmas grupp näitajaid iseloomustab õppeasutuste tegutsemise tõhusust. Siia alla käivad näitajad nagu ruutmeetrite arv õpilase kohta, õpilaste ja õpetajate suhtarv ja ka kulu õpilase kohta.
Selleks, et õppetöö oleks tulemuslik, on vaja täita hulk eeldusi. Nendeks on nt õpetaja kvalifikatsioon, tugiteenuste piisavus jmt.
Näitajatega saab tutvuda http:/
Eraldi põneva näitajana pakutakse ka välja gümnaasiumi panus õpilase edasijõudmisesse. See ei ole kõige suurem koolil, kus on kõrgeimad eksamitulemused, vaid koolil, kus aidati õpilase arengule aines kõige rohkem kaasa. Näiteks võib keskpäraste eksamitulemustega kool olla panustanud tavalisest rohkem õpilaste arengusse, kui mõni paremate tulemustega kool, sest nõrgema lähtetasemega õpilased on seal sama ajaga rohkem edasi jõudnud.
Konverentsil räägitakse lisaks haridusnäitajate tutvustamisele ka Eesti haridusest rahvusvahelises võrdluses ning arutletakse koos haridusjuhtidega, kuidas pakutud näitajaid kõige paremini koolide juhtimises kasutada.
Konverents toimub 25. novembril kl 10.00-16.30 Dorpati konverentsikeskuses Tartus, konverentsist toimub otseülekanne.
Allikas: Haridus- ja Teadusministeerium
Samal teemal:



