Ühe minuti loeng: laste loovuse arendamisel on esikohal õpilaste ja õpetajate koostöö


Avaldaja:Laura Vetik07. Detsember 2015

Märksõnad:

,

Vajadusest muuta kool loovamaks – uuenduslikumaks ja huvitavamaks õpilase jaoks – on räägitud palju. Ühe minuti loengus nendib TLÜ Haridusinnovatsiooni keskuse juhtivdidaktik Stanislav Nemeržitski, et uurima peaks seda, kuidas õpilased ise näevad oma kooli ja soodustab nende loovat arengut.

Tuleb välja, et ühe olulisema faktorina, mis õpilaste seisukohast soodustab loovust, on koostöö õpilaste ja õpetajate vahel. Üllatav, kas pole? Me ju pidevalt kuuleme, kuidas üksiküritajad otsivad ja leiutavad omaette nokitsedes uusi äppe, tooteid, genereerivad ideid ja teostavad neid.

Ent kooli kontekstis, tuleb välja, on oluline, kuidas õpilased ja õpetajad leiavad võimaluse koostööks. Eriti tähtis on see eneseteadlikkuse kindlustamiseks (teisisõnu – teha oma asja, vaatamata teiste hinnangutele), uudishimu tekitamiseks õpilastes ning hinnete kui eesmärgi selgitamiseks (teisisõnu – olla teadlik oma võimalustest saada üks või teine hinne).

Kuula ühe minuti loengut ERR Novaatorist.

Samal teemal:

Loovuse toetamine tehnoloogia abil

Haridus- ja Noorteamet