Õppimine ei tohiks olla valuline kogemus, vaid pakkuma emotsionaalselt meeldiva – turvalise – keskkonna, kus õpilased julgeksid ka eksida, tõdeb Auburni ülikooli kõrghariduse haldamise professor James Groccia ERR Novaatori intervjuus.
Mis on põhilised probleemid, mis puudutavad ülikoolides õpetamist?
Päris palju arvatakse siiani, et mis see õpetamine ikka ära ei ole. Lihtsalt tunne oma teemat ja kui üliõpilased tahavad, siis nad õpivad ise juurde. Viimased 10–15 aastat olen kokku puutunud ka arvamusega, et kui inimene on kunagi ise üliõpilane olnud, siis ta teab, kuidas õpetama peaks.
Suurem osa loengupidajaid ei ole tavaliselt uuenduslike õppemeetoditega kokku puutunud. Loengupidamist nähakse väga lihtsalt: õppejõud annab üliõpilastele oma teadmisi edasi ja üliõpilaste asi on see teave kuidagi vastu võtta. See võib toimida õpetajaid või doktorante õpetades: nad mõtlevad palju, on iseseisvad ja motiveeritud. Aga nooremate üliõpilaste puhul ei tööta selline lähenemine enam ammu.
Üliõpilased tahavad olla kaasatud, leida viise, mis nende õppimist toetaksid. Kasutada tehnoloogiat, palju suhelda, mitte ainult õppejõu juttu kuulata. Kõrgharidus liigub kogu maailmas selles suunas, et kasutada rohkem rühmatööd, teha praktilisi projekte, kasutada tehnoloogiat.
Loe intervjuud edasi ERR Novaatorist.
Allikas: ERR Novaator
Samal teemal: