Valminud on analüüs erivajadusega noorte koolist tööle siirdumise kohta


Avaldaja:Laura Vetik29. Jaanuar 2016

Praxisel on valminud analüüs, mis annab ülevaate puudest või terviseseisundist tuleneva erivajadusega noorte koolist tööle liikumise olukorrast Eestis. Töö näitab, kui oluline on, et haridusasutuses kogutud teave noore oskuste ja võimete kohta ei läheks kaduma ning oleks pka hiljem kättesaadav.

Eesti Töötukassa tellimusel teostatud uuringu järgi on peamised väljakutsed Eestis erivajadustega noorte koolist tööle ülemineku toetamisel seotud erinevate osapoolte koostöö, järjepidevuse ja teadlikkuse küsimustega.

„Teiste riikide kogemuste järgi on erivajadustega noorte koolist tööle siirdumise toetamise parimaks aluseks üleminekuplaan, mis koostatakse ja viiakse ellu noore aktiivsel osalusel. Ka Eestis on kutseõppeasutustel võimalus taoliseid plaane koostada, kuid seni on neid loodud vähestele, nende koostamiseks ja rakendamiseks ei ole veel parimat praktikat ning plaan koostatakse ennekõike haridusasutuse keskselt ja teisi olulisi osapooli kaasamata,“ ütles uuringu üks autoritest Hanna-Stella Haaristo.

Loe lähemalt Praxise kodulehelt.

Allikas: Praxis

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet