õpilugu, veebiseminar, innovaatiline, õppetöö, ainetund... +õpilugu, veebiseminar, innovaatiline, õppetöö, ainetund... +õpilugu, veebiseminar, innovaatiline, õppetöö, ainetund -
HITSA kutsub õpetajaid ja õppejõude veebruaris katsetama kahte põnevat õpilugu: „Õpetajavaba tund“ ja „Muna õpetab kana ja kukke“. Õpilugu on õppimise ja õpetamise kogemuse kirjeldus, kus on ära toodud õpetaja ja õpilase tegevused, vahendid, õpikeskkonnad jne.
Palju räägitakse sellest, et õpetamine koolis peab muutuma ja rohkem peaks koolis õpetama 21. sajandi oskuseid. Kuidas seda aga teha? Appi tulevadki õpilood, mida igaüks saab lähtuvalt oma ainest ja õpilastest kohandada.
Õpilugu „Õpetajavaba tund“ kirjeldab seda, kuidas õpetaja roll tunnis muutub. Protsessi juhtijast saab protsessi suunaja. Vastutus õppimise eest lükkub õppijale. Õpetaja valmistab üksi või koostöös õpilastega ette juhised tunniks või tundideks ning astub siis kõrvale. Õppijad täidavad ülesandeid individuaalselt või rühmades ning õpetaja abi kasutatakse ainult siis, kui ise kuidagi hakkama ei saada. Õpiloos saab kasutada ka erinevaid keskkondi rühmatööks ja tegevuste jälgimiseks.
Õpiloos „Muna õpetab kana ja kukke“ saavad õpilased võimalus ise midagi õpetada üksteisele ja miks mitte ka õpetajatele või lapsevanematele. Juba ammusest ajast on teada, et asjad saavad selgeks siis, kui neid ise õpetada ning õpilased on tehnoloogiat kasutades tihti tublimad kui täiskasvanud.
Õpilugusid tutvustasid veebiseminaril Tiiu Leibur Pärnu Koidula Gümnaasiumist, Tiiu Vendel Pärnu Mai Koolist, Ene Moppel Võru Kreutzwaldi Koolist, Meeri Sild Tallinna Lilleküla Gümnaasiumsit ja Ingrid Maadvere HITSAst ning nüüd oodatakse kõiki huvilisi ühinema Koolielu kogukondadega „Õpilugu „Õpetajavaba tund““ või „Õpilugu „Muna õpetab kana ja kukke““, et koos katsetada neid lugusid ning jagada oma kogemusi. Soovi korral saavad kõik osalejad tõendi 10 koolitustunniga.
Loo kirjutas ja foto saatisKoolielule HITSA haridustehnoloog ja Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetaja Ingrid Maadvere.
Samal teemal: