kujundav hindamine, eksamikeskus, esf, õpetaja, koolijuht... +kujundav hindamine, eksamikeskus, esf, õpetaja, koolijuht... +kujundav hindamine, eksamikeskus, esf, õpetaja, koolijuht, hindamine, koolitus, õpilane -
20 koolimeeskonda alustasid kujundava hindamise õpingutega. Avaüritus toimus Viimsi keskkoolis. Meeskondade õpinguid toetab ESFi programm "Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008-2014".
5. novembril kogunesid Viimsi Keskkooli pea 200 õpetajat ja koolijuhti üle Eesti, et alustada meeskonnakoolitusega „Kujundav hindamine õppeprotsessis“.
Mõni aeg tagasi kutsus Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus koostöös SA Viimsi Keskkooli ja ESFi programmiga „Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008-2014“ üldhariduskoolide meeskondi osalema koolitusel „Kujundav hindamine õppeprotsessis“.
Konkursi käigus moodustati 20-s õppeasutuses nelja- või kuueliikmelised pedagoogide meeskonnad: õpikogukonnad. Viimsis toimuski 5. novembril nö õppeaasta avamine. Kujundavat hindamist lahati lapsevanema, haridusministeeriumi ja Viimsi kooli praktikute silme läbi, on ju sellel kooli kujundavas hindamises tõhus kogemus. Viimsi keskkooli direktor Leelo Tiisvelt andis ülevaate, mis on kujundav hindamine ja kuidas seda rakendada.
Lastevanemate Liidu poolt esitas oma nägemuse Aivar Haller, rõhutades, et me hindame seda, mida väärtustame, ja tegi ülevaate ülemaailmsest sotsiokultuurilise ja poliitilise muutuse uuringust The World Values Survey. Selle uuringuga on seotud 80 riiki, alates 1981. aastast on läbi viidud neli uuringutsüklit. Kujundava hindamise kolme peamise eeldusena tõi ta välja kokkulepitud sisulised väärtused; jagatud arusaama selles osas, mida, miks ja kuidas hinnatakse ning mis kõige olulisem – õpetajale jõukohane õpilaste arv klassis.
Ain Tõnisson haridus- ja teadusministeeriumi esindajana rääkis uue õppekava ja kujundava hindamise seostest. Ta tõdes, et hindamise muutuste rakendamine sõltub rohkem heast eeskujust kui muudatustest regulatsioonis.
Pärast ettekandeid toimus koolide meeskondade esimene õpisessioon, juba väiksemas seltskonnas arutleti kujundava hindamise tähenduse üle ning toodi praktilisi, isiklikke näiteid, kes, kus ja kuidas on kasutanud kujundavat hindamist.
Õppeaasta jooksul, aprillini 2011 toimub 6 õppesessiooni iga õpikogukonna kodukoolis. Neid viivad läbi moderaatorid, kes on samalaadse protsessi professionaalse õpikogukonna liikmena juba läbi teinud.
Meeskonnakoolituses "Kujundav hindamine õppeprotsessis" osalevad koolid: Otepää Gümnaasium, Põltsamaa Ühisgümnaasium, Paldiski Gümnaasium, Miina Härma Gümnaasium, Võru Kreutzwaldi Gümnaasium, Tartu Raatuse Gümnaasium, Loo keskkool, Oru Põhikool, Tori Põhikool, Pärnu Kuninga tänava Põhikool, Haapsalu Linna Algkool, Kuressaare Gümnaasium, Valga Põhikool, Tartu Erakool, Kabala lasteaed-Põhikool, Järva-Jaani Gümnaasium, Paide Ühisgümnaasium, Haljala Gümnaasium, Narva vanalinna Riigikool, Kärdla Ühisgümnaasium.