Uued õppematerjalid

esitlus
Svetlana Astahhova12. Aprill 2018
mäng
Ragnar Vutt12. Aprill 2018
kodulehekülg
TiiuLe05. Jaanuar 2018
tunnikava
TiiuLe05. Jaanuar 2018

Võidu tõi projektipartnerite ja õpilaste tubli koostöö


Avaldaja:Madli Leikop11. Juuni 2019

Kui Kuressaare Vanalinna Kooli õpetajale Ülle Kreosele tehti ettepanek osaleda eTwinningu projektis „The plants around us“, ei saanud ta algul arugi, millega end seob. Projekti edenedes kasvasid huvi ja töörõõm. Lõpptulemus sai tehtu vääriline.

Reedel, 7. juunil tunnustati rahvusvahelises koostöös aktiivseid õpetajaid ning kuulutati välja tänavused parimad eTwinningu projektid. Esikoht läks Kuressaare Vanalinna Kooli õpetajale Ülle Kreosele projekti „The plants around us“ („Taimed meie ümber“) eest. Ülle Kreos õpetab Kuressaare Vanalinna Koolis bioloogiat ja geograafiat. 

Ülle Kreose sõnul tuli esikoht talle üllatusena, aga on väga tore, et õpilaste suur töö sai tunnustuse. „See oli mul päris esimene katsetus rahvusvahelise projektiga. Mind kogemata leiti eTwinningu lehelt üles ja ma ei saanud algul arugi, milleks mulle ettepanek tehti. Jupikaupa hakkasin projekti tegema, lõpptulemus, mida pidime saavutama, oli arusaadav,“ sõnas Ülle Kreos.

Esikohta projektivõistlusel peab ta ühtpidi algaja õnneks, aga teisalt projektipartnerite hea koostöö tulemuseks: „Kuus õpetajat tegid tihedat koostööd, vahetasime üle 400 kirja. Osalesid Portugal, Hispaaniast mitu kooli, Türgist kaks kooli, Albaania ja meie koolist siis kaks seitsmendat klassi 42 õpilasega. Ilma oma tublide õpilasteta ei oleks mina ka midagi teha saanud.“

Kokku osales projektis 320 õpilast viie riigi üheksast koolist, kes moodustasid 6- kuni 8liikmelised rahvusvahelised meeskonnad. Õpilased kirjeldasid taimi, mida kasutatakse meditsiinis ravim- või kokanduses maitsetaimena. Projekti suhtluskeel oli inglise keel, aga taimenimed esitati ka ladina keeles. "Inglise keelega saime hästi hakkama, ladina keelega oli probleeme. Iga riigi lapsed tõlkisid ka oma emakeelde taimede nimed, siis juhtus apsakaid ka, näiteks jaanileivapuu sai hispaanlaste poolt tõlgitud rändrohutirtsuks. Muidugi said kõik vead parandatud. Projekti tegevustes otseselt taimede välivaatlusi ei olnud, aga meil oli lisategevusena projektõppepäev, kus õpilased õppisid taimi ka looduses tundma,“ selgitas Ülle Kreos. 

Projekti käigus kasutati veebikeskkondi Google Maps, Padlet, Doodle, Joomag, Surveymonkey, Movie Maker. Õpilased kasutasid oma mobiiltelefone videoklippide tegemiseks, samuti lemmiklogode poolt hääletamiseks.

Ülle Kreose sõnul tuli töös väga hästi välja, kui erineva kultuuritaustaga on Eesti noored ja Vahemere maade noored: „Lehekülgede kujundused olid meil lihtsad, ilma kirju taustata, asjalikud, neil aga vastupidi – värvikirev taust, palju pilte, uhke väljanägemine. Lapsed said aru, et ongi erinevad kultuurid ja maailm ongi mitmekesine.“  

Kokku valmis eTwinningu projektis „Taimed meie ümber“ kolm e-raamatut rohkem kui 100 taime kirjeldusega. „Kõige toredam oli projekti juures see, et sain õpetajana innustust ning lapsed tahavad juba uusi eTwinningu projekte teha,“ sõnas Kreos.

Žürii tõstis võiduprojekti juures esile, et väga hästi oli kasutatud eTwinningu portaali võimalusi, anti projektile väga põhjalik tagasiside ning tehti kokkuvõtev video. 

võitjad_1-2.koht.jpg

Ülle Kreos (vasakul) ja Signe Reidla eTwinningu tunnustusüritusel 7. juunil

II ja III koht

Teise koha saavutas projekt „Math is fun“ („Matemaatika on lõbus“), mille juhendajaks on õpetaja Signe Reidla Peetri lasteaed-põhikoolist. Projekti eesmärk oli teha geomeetrilistest kujunditest pilte ning arvutada kujundite pindalad. Projekti eesmärk oli suurendada õpilaste huvi matemaatika vastu. Žürii tõi esile, et noored tegid tööd rahvusvahelistes meeskondades, mis kindlasti arendas noorte suhtlemisoskust.

Kolmanda koha pälvis Tartu Mart Reiniku Kooli õpetaja Meili Läänemetsa juhendamisel läbi viidud projekt „Welcome to the handicrafts fair“ (Tere tulemast käsitöölaadale“). Žürii tõi esile, et projektis oli palju koostöös tegevusi ning projekt oli mõnusalt lastepärane. Õpilased valmistasid erinevaid käsitööesemeid ja tutvustasid käsitööd tehes oma rahvakultuuri teiste maade noortele. Projektis osalesid Horvaatia, Läti, Saksamaa ja Eesti noored. 

Esile tõsteti veel järgmiseid eTwinningu projekte:

- Parim kolleege kaasav projekt „Let´scelebrate Earth Day together“ (juhendaja õpetaja Olga Lutška Narva kesklinna gümnaasiumist).
- Parim kultuuride mitmekesisuse projekt „Scot-Est Values“ (juhendaja õpetaja Ere Tumm Võru Kreutzwaldi koolist).
- Parim lasteaia roboprojekt „ICT KDG Treasury“ (juhendaja õpetaja Leila Lehtmets Kose-Uuemõisa lasteaiast).
- Parima sisuloomega projekt „The story of the bread“ (juhendaja õpetaja Ene Kruzman Kohtla-Järve lasteaiast Tareke).
- Parim programmi Erasmus+ ja eTwinningu koostööprojekt „Education au Patrimoine via les parcours sante“ (juhendajad õpetajad Kaia Metsaalt, Kadri Kõrre ja Liis Raal-Virks Pärnu Ühisgümnaasiumist).
- Parim keeleprojekt „So the story goes“ (juhendaja õpetaja Marju Purge Võru Kreutzwaldi koolist).
 
Projekte hindasid kogenud õpetajad ja eTwinningu eksperdid Meeri Sild, Mari Tõnisson, Ingrid Maadvere, Varje Tipp, Laine Aluoja. Hinnati projektide pedagoogilist uuenduslikkust, projektitöö lõimimine õppekavaga, suhtlemist ja infovahetust partnerkooliga, koostööd partnerkoolide vahel, aga ka tehnoloogia kasutamist ning projekti tulemusi ja mõju.

Loe lähemalt eTwinningust ja sellest, kuidas koostöövõrgustikuga liituda: http://www.etwinning.net/et/pub/index.htm

Samal teemal: