Alljärgnev artikkel annab mõne nõuande õpetajale, kes kasutab Facebooki ning suhtleb läbi selle ka õpilastega. Kas ka Eesti koolides on kujunenud teatud reglement sotsiaalse meedia kasutamiseks ja kas seda on vaja, võiksite avaldada oma arvamust.
Samal ajal kui koolid mõtlevad sotsiaalse meedia kasutuspoliitika loomise peale, kerkib siit-sealt esile mitmeid häid praktikaid. Ühes õpetajatele suunatud nõuannete nimekirjas pakutakse välja 30 soovitust, enamasti puudutavad need privaatsuse seadeid ja suhtlemist õpilastega, lisaks ka terve mõistuse loogikat, mida pole ka kunagi paha üle korrata. David Cohen on oma artiklis valinud välja seitse:
Sa võid unustada, et õpilane, kelle suhtes sa pahameelt väljendad võib olla mõne sinu sõbra sõber ja saab samuti sinu postitusi lugeda.
Mõnel koolil on kindel välja töötatud reglementatsioon, kuidas töötajad sotsiaalset meediat kasutada võivad: seal võib olla näiteks kirjas, et õpilasi ei tohi lisada oma sõbra-nimekirja või et sa ei tohi läbi sotsiaalse meedia rääkida oma tööst, isegi oma privaatse kasutaja alt. Seega maksab alati täpsustada, kas organisatsioonis on mingeid sellekohaseid reegleid ning vastavalt sellele tuleb ka oma kasutajaprofiil seadistada.
Kui peaks juhtuma, et mingil põhjusel jääb planeeritud tund ära, siis suuna õpilased saama kursuse materjale ning ülesandeid läbi Facebooki, samuti saab luua arutelusid, et klass ei jääks ärajäänud tunni pärast teemadega maha.
Mõned alamastme õpetajad on koolist vallandatud oma sarkastiliste ja negatiivsete kommentaaride eest, milles nad on kritiseerinud oma kooli või õpilasi. Pahameelt võid väljendada oma sõpradele suusõnaliselt ja oodata sotsiaalse meedia kasutamiseks hetke, kui oled juba rahunenud.
Sa ei saa süüdistada õpilasi õppimise asemel Facebookis mängimise eest, kui teed ise sedasama. Pane piirid paika, jaga oma aeg - mingi hulk Facebookis veedetud aega on mõledud lõbutsemiseks, kuid suurem osa kuluta produktiivselt, lae üles õppematerjale, vasta õpilaste küsimustele jne.
Saada sõnumeid/kirju korraga suurele hulgale õpilastele, selle asemel, et vastata kõigile ühekaupa e-posti teel.
Ära muutu flirtivaks, riskantseks, sarkastiliseks, kui suhtled õpilastega Facebookis. See, et keskkond on veebipõhine, ei tähenda, et see pole reaalne.
Kuidas teile tundub? Kas need on mõistlikud mõtted? Kas kool peaks kohandama reeglid sotsiaalse meedia kasutamise osas? Kas ülalnimetatud võiksid kuuluda sinna hulka või on vaja midagi karmimat?
Refereeritud: http:/