Koostamisel on koolieelikutele mõeldud e-aabits


Avaldaja:Merje Pors10. Detsember 2012

Märksõnad:

Praegu arendatakse kogukonnapõhiselt välja haridustarkvara 2–7-aastastele lastele. Tegu on maagilise ja digitaalse mängumaailmaga, kus laps saab ohutult ringi rännata, avastada ja mängida.

Arvutipõhiste 3D-õppemängude kogumik on loodud, arvestades haridustöötajate soovitusi ning mängud õpetavad märkamatult nii teadmisi (näiteks matemaatika, tähestik, sõnavara jne) kui ka psühholoogilisi oskusi (eneseväljendus, empaatia, tähelepanu, keskendumine jne), teatab 3TeeKann oma pressiteates.

Arendajaid on kokku ligi 30: programmeerijad, kunstnikud, pedagoogid ja haridustehnoloogid, juristid ja arhitektid. Paljud osalevad selles projektis vabatahtlikena.

“Väikelaste ja koolieelikute haridustarkvara on võrreldes muude haridusrakendustega veel lapsekingades, eriti väljaspool Eestit. Kuigi e-aabits keskendub esmajärjekorras Eestile, on projektil strateegia, kuidas pakkuda põnevat algharidust globaalselt”, ütleb projekti juht Raul Kübarsepp, kes töötab igapäevaselt Tartu Kunstikoolis 3D-modelleerimise õppekava arendajana.

Lahendus toetab haridusinfosüsteemi SCORM standardit, mis võimaldab laste arengut jälgida ning iga laps saab läbida mängude kogumiku unikaalset rada pidi. Lapsevanemad saavad endale ka eraldi konto, mille kaudu lapse arengut jälgida ning suunata. Samuti võimaldab see mängudesse sisse ehitada automaatseid tagasisidemehhanisme, mis vajadusel mänge lihtsamaks või keerulisemaks muudavad.

E-aabitsat on võimalik õppevahendina kasutada ka lasteaias, kuid peamiselt on see suunatud siiski kodus kasutamiseks. Olulisel kohal saab olema multiplayer- ehk mitme mängija ühendatud mängukogemus. E-aabitsa mängumaailm saab olla see koht, kus lasteaias sõpradeks saanud lapsed saavad edasi suhelda, kui nad enam lasteaias ei käi. Välistatud on kontrollimatust internetisuhtlusest tingitud riskid, sest vanemal on võimalik tegelaskujusid jälgida.

Esmaseks eesmärgiks on valmis saada e-aabitsa esimene mäng, mis keskendub matemaatikale.  See võimaldab testida tarkvara erinevate osade ühildamist ning suurema süsteemi kokkupanemist.

Teemast huvitatud inimesed on kutsutud e-aabitsale tuult tiibadesse puhuma Hooandja keskkonnas. Toetajatel on võimalik mängukeskkonna kasutajakontosid annetada ka haridusasutustele.



Haridus- ja Noorteamet