Koolivaheajal kerkivad „targad“ sillad


Avaldaja:Madli Leikop19. Märts 2013

Tallinna reaalkoolis, Tartu Kivilinna gümnaasiumis, Pärnu ühisgümnaasiumis ja Narva humanitaargümnaasiumis toimuvad taas tehnoloogiapäevad.

Neljas koolis üheaegselt toimuvaid tehnoloogiapäevi toetavad  Tiigrihüppe Sihtasutus ja Sihtasutus Archimedes. Igas keskuses tegutseb kuni 40 õpilast 7.-9. klassini. Tallinna reaalkoolis olid Tallinna, Harju- ja Raplamaa poisid agaralt ametis: välja mõeldi ja kokku pandi täisautomaatset lahtikäivat silda.

Ahti Pent, reaalkooli tehnoloogiaõpetuse õpetaja: „Seekordne ülesanne on ehitada liikuv sild, mille alt saab läbi sõita üks kindlate mõõtmetega laev. Meeskonnad peavad kõigepealt lahendama ülesande, kuidas sild liikuma hakkab. Täienduseks peavad ehitama roboti, mis teatud kauguselt hakkab liikuma ja peab saama üle silla sõita. Sild peab olema nii automaatne, et tunnetab ära, kui laev hakkab lähenema, peatab sillal liikluse ja avab silla. Kui laev on läbi sõitnud, peab sild sulguma ja liiklus taastuma ehk robot peab jõudma teisele poole silda.

Väga palju aega kõige selle tegemiseks ei ole, seetõttu on ka meeskonnad suured. Alustasime täna (19.03), lõpetame homme (20.03). Ülesanne ja juhend on väga põhjalikult ette valmistatud, ja iga kord on ka väike teoreetiline osa. Seegi kord andis spetsialist kiire ülevaate, kuidas sellist silda ehitada.“

Kuidas poisid hakkama saavad?

„Ütleme nii, et tunnike-poolteist on jõudnud tegeleda. Praegu on suured ideed ja suure hurraaga minnakse peale. Esimesed liikuvad robotid on juba valmis. Edasi toimuvad täiendamised ja täpsustamised. Suur rõhk on kogemuslikul õppel, et noored saaksid katsetada ja proovida erinevaid materjale.“

Tiigrihüppe Sihtasutuse juhataja Enel Mägi sõnul peab sihtasutus oluliseks teaduse ja tehnoloogiavaldkonna huviringide loomist. "Tehnoloogiapäevade sarnased algatused kasvavad välja õpetajate loovusest ja laste loomulikust huvist. Ning kulmineeruvad sellega, et lapsed näevad oma tegevuse tulemust, olles samas juurde õppinud palju olulist ja elulähedat."

7. – 9.klassi õpilastele suunatud ja Euroopa Liidu vahenditest toetatavate teaduspäevade eesmärgiks on populariseerida teadust ning äratada insenertehnilist ning reaalteaduslikku huvi, arendada meeskonnatöö oskusi ning saada avaliku esinemise kogemus. Ürituste käigus esitatud probleemülesanne loob eelduse teoreetiliste teadmiste rakendamiseks läbi praktilise tegevuse.

Piltidel hetked tehnoloogiapäevadelt Tallinna reaalkoolis. Fotod: Madli Leikop. 

IMG_1465.JPG

IMG_1466.JPG

IMG_1467.JPG

IMG_1470.JPG

Haridus- ja Noorteamet