Õpetajad õppisid arendama andekaid lapsi


Avaldaja:Laura Vetik03. November 2014

Levinud mõttelaadi järgi tuleb märgata lapsi, kes vajavad erihoolt. Nende areng sõltub täiskasvanu pühendumisest. Andekad lapsed aga areneksid justkui iseenesest. Rakveres toimunud koolitusel püüti sellist mõttemudelit murda.

Programmi “Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008–2014” raames korraldatud Lääne-Virumaa Klassiõpetajate Liidu koolitus teemal “Andekas laps – väljakutse õpetajale?” toimus kahes osas, kirjutab Virumaa Teataja.

Esimene koolituspäev oli juba suvel, 25. augustil Kadrina huvikeskuses, teist korda oktoobris Rakvere gümnaasiumis, kus klassiõpetajaid said osaleda töötubades ja õppida laste loovuse arendamist.

Esimesel koolituspäeval said õpetajad põhjaliku ülevaate sellest, kuidas ära tunda andekat last, mida tähendab üldse andekus ja kuidas see väljendub, millised probleemid võivad kaasneda lapse andekusega ning kuidas mõjutavad lapse andekust tema haigus või puue.
Teine koolituspäev koosnes neljast praktilisest töötoast, kus õpetajatele jagati teadmisi laste loovuse arendamisest. Näiteks on väga lihtne ja tõhus meetod arendada lapse loovust liikumise ja tantsu abil.

Lisaks tantsimisele said klassiõpetajad tutvuda ka nutirakendustega, mis aitavad õpetamist loovamaks muuta. Õpetaja Merike Sikk Kadrina keskkoolist esitles töötoas nutirakendust “Nutivahendid õpetaja abimeheks ehk apid appi”, mille abil saavad õpetajad luua küsimustiku, millele lapsed oma nutiseadmega ligi pääsevad. On ju enamikul õpilastest tänapäeval nutitelefon olemas ning võimalus seda tunnis kasutada muudab õppimise nende jaoks palju huvitavamaks ja lõbusamaks.

Allikas: Virumaa Teataja.

Foto: Terje Lepp.

Haridus- ja Noorteamet