
tehnoloogiaõpetus, tööõpetus, doktoritöö, Mart Soobik, 21. Kool... +tehnoloogiaõpetus, tööõpetus, doktoritöö, Mart Soobik, 21. Kool... +tehnoloogiaõpetus, tööõpetus, doktoritöö, Mart Soobik, 21. Kool -
Eile kaitses Tallinna 21. Kooli õpetaja Mart Soobik Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste instituudis doktoritööd, milles ta uuris võimalusi uuenenud lähenemisviiside rakendamiseks tehnoloogiaõpetuse tundides.
Õpilastele tehniliste teadmiste õpetamisel on seni põhiliselt piirdutud traditsiooniliste oskuste õpetamisega tööõpetuse tundides. Tehnoloogia kiire areng on loonud uusi võimalusi, mis aga eeldavad õpetajatelt uute lähenemiste tundmist. Käesolev uurimus osutab kitsaskohtadele, millega uue tehnoloogiaõpetuse ainekava rakendamisel tuleks arvestada, et toetada õpetajaid nüüdisaegsete õpimeetodite kasutamisel.
Doktoritöös valminud tehnoloogiaõpetuse holistiline mudel aitab selgitada omavahel seotud tehnoloogiaõpetuse komponentide koosmõju õppeprotsessis, milles õpilased disainivad artefakti (sh lahendavad ülesannet või valmistavad toodet). Selline õpe taotleb õpilase arengut tehnoloogilise kirjaoskuse, loovuse, probleemide lahendamise ja riskide võtmise suunas ning on orienteeritud tuleviku ühiskonnas hakkamasaamisele.
Mart Soobiku doktoritöö „Innovative Trends in Technology Education. Teachers’ and Students’ Assessments of Technology Education in Estonian Basic Schools / Innovaatilised trendid tehnoloogiaõpetuses. Eesti põhikooli õpetajate ja õpilaste hinnangud tehnoloogiaõpetusele“ on valminud Tallinna Ülikooli emeriitprofessor Leida Taltsi juhendamisel. Oponendid on University College Capital (Taani Kuningriik) dotsent Bent Illum ja Turu Ülikooli professor Eila Lindfors.
Värske doktoritööga on võimalik tutvuda TLÜ Akadeemilise Raamatukogu repositooriumis E-Ait: http:/
Allikas: Tallinna Ülikool.



