Õpilasuurimus: protsentülesandeid lahendavad 7. ja 12. klassi õpilased üsna samal tasemel


Avaldaja:Laura Vetik21. Aprill 2015

Kiili gümnaasiumi 11. klassi õpilane Ragnar Rohumäe tegi uurimustöö protsentõppe kohta, küsitledes Kiili gümnaasiumi 100 õpilast, vahendab teadusportaal Novaator.

Ragnar Rohumäe huvitus oma uurimistöös sellest, kas seitsmenda klassi õpilane oskab protsentülesandeid paremini, kehvemini või samal tasemel kui 12. klassi õpilane, arvestades asjaolu, et pärast 7. klassi otseselt protsendi teemal faktiteadmisi ei täiendata.

Protsentõpe on teadaolevalt üks keerulisemaid teemasid põhikooli matemaatikas. Analüüsides erinevaid protsentõppega seotud vigade allikaid, tundub siiski, et põhjused ei pruugi olla ainuüksi matemaatilised, märgib Ragnar Rohumäe oma töös.

Uurimistöös saab kinnituse hüpotees, et 7. klassi õpilaste teadmised protsentarvutusest on üsna samal tasemel kui 12. klassi õpilastel. Kuigi töö autor arvas, et vanematelt klassidelt tuleb parem tulemus, siis nii see ei olnud. „Ilmneb, et õpilased protsenti juurde ei õpi ja teadmiste tase sellel teemal jääb samaks. Õnneks nende oskused ka oluliselt ei vähene. Hetkeseisuga saab protsendist kõige paremini aru 8. klass,“ arutleb Rohumäe uurimistöös.

Loe edasi Novaatorist.

Allikas: teadusportaal Novaator.

Foto: Flickr, kasutaja Alan Levine, litsents CC BY-SA 2.0.

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet