E-õppe plussid ja miinused


Avaldaja:Laura Vetik16. Detsember 2015

E-õppe tarkvara looja Articulate on oma kodulehel avalikustanud ülevaate e-õppe alasest statistikast ja e-õppijate hoiakutest. Tutvustame ka Koolielu lugejatele, mida on uuringud e-õppe kohta näidanud ning kuidas inimesed sellesse suhtuvad.

Autor: Vaiko Mäe, Sisekaitseakadeemia haridustehnoloog. Refereeritud:  https://www.articulate.com/infographics/what-people-love-and-hate-about-elearning.php.

E-õppe täht särab:

  • Globaalse e-õppe turuväärtus on 107 miljardit dollarit (Allikas: Global Industry Analysts).
  • E-õppes osaleb 6,7 miljonit inimest (Allikas: Babson Survey Research Group).
  • 30% korporatiivsetest koolitustest põhineb e-õppel (Allikas: Bersin & Associates).
  • 80% ettevõtetest õpetab veebipõhiselt (Allikas: Ambient Insight).

E-õppe viis levinumat eelist:

  1. madalamad kulud;
  2. kiirem tarbijani jõudmine;
  3. õppida saab igal pool ja ajast sõltumata;
  4. ennast juhtiv õppimine;
  5. loodussõbralikkus.

IMG_6545.JPG

E-õppega säästaks organisatsioon 50-70% kuludest, kui kontakttunni põhine õpe asenduks e-õppega (Allikas: Institute of Management and Administration Survey).

E-õpe muudab ka haridust: 75% haridusasutustest on toonud välja e-õppe oma pikemaajalistes arenguplaanides. 96% USA ülikoolidest pakub veebipõhiseid e-õppe kursuseid (Allikas: Babson Survey Research Group).
 

Mida osalejad e-õppest arvavad

Articulate uuris üle 500 inimese hoiakuid, kes osalesid veebipõhistel kursusel:

  • 25% vastanutest kasutas kursuse läbimisel nutitelefoni – õppetöö läbiviimine mobiilseadmetel on kasvav trend.
  • 55% osalejatest kasutas õppetöös sülearvutit.
  • 30% osales rohkem kui ühel kursusel – e-õpe loob lõputult võimalusi enesetäiendamiseks.
  • 52% vastanutest osales kursustel omal initsiatiivil – kursustel ei osaleta vaid kooli või tööandja survel.

Mis e-õppes köidab ja motiveerib?

  • 58% vastanutest soovib sisu, mis oleks igapäevaelus oluline.
  • 52% ütleb, et neile meeldivad stsenaariumid, mis õpetavad otsustamisprotsessi.
  • 42% on innustunud, kuid neid toetatakse ja suunatakse.

Mis põhjustab frustratsiooni?

Õppurid tahavad relevantse sisuga, reguleeritava tempoga e-kursust, mida saab läbida endale meelepärase meediumi vahendusel.

  • 76% vastanutest tõi välja, et tüütavad on protseduurid ja regulatsioonid.
  • 38% tüdinevad õpitavast kursusest.
  • 37% vastanutest ei meeldi, kui õppetöö tempo ei vasta ootustele olles liiga kiire või aeglane.
  • 20% tüdinevad tehnoloogiast.
  • 18% on frustratsioonis, kui nad ei saa kursusel osaleda endale sobiva meediumi vahendusel.
  • 12% ei suuda end kursuse sisuga seostada.

Kuidas õppetööd hinnata?

Õpitulemusi peaks hindama kogu õppetöö jooksul vahehindamistena, mitte vaid üks kord terviklike teadmiste kontrollina.

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet