Doktoritöö: uuenenud lähenemisviisid tehnoloogiaõpetuse tundides


Avaldaja:Laura Vetik21. Detsember 2015

Täna kaitseb Mart Soobik Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis doktoritööd "Innovaatilised trendid tehnoloogiaõpetuses. Eesti põhikooli õpetajate ja õpilaste hinnangud tehnoloogiaõpetusele“, milles ta uuris võimalusi uuenenud lähenemisviiside rakendamiseks tehnoloogiaõpetuse tundides.

Tehniliste teadmiste õpetamisel on tööõpetuse tundides seni põhiliselt piirdutud traditsiooniliste oskustega. Tehnoloogia kiire areng on loonud küll uusi võimalusi, neid aga tuleb esmalt õpetajatel endil tunda. Soobiku uurimus osutabki kitsaskohtadele, millega uue tehnoloogiaõpetuse ainekava rakendamisel tuleb arvestada, et toetada õpetajaid nüüdisaegsete õpimeetodite kasutamisel.

Doktoritöös on tehnoloogia filosoofiale tuginedes valminud tehnoloogiaõpetuse teoreetiline mudel, mis aitab selgitada omavahel seotud tehnoloogiaõpetuse komponentide koosmõju õppeprotsessis, milles õpilased disainivad artefakti, sealhulgas lahendavad ülesannet või valmistavad toodet. Selline õpe taotleb õpilase arengut tehnoloogilise kirjaoskuse, loovuse, probleemide lahendamise ja riskide võtmise suunas ning on orienteeritud tuleviku ühiskonnas hakkamasaamisele.

Mart Soobiku doktoritöö  on valminud Tallinna Ülikooli emeriitprofessor Leida Taltsi

juhendamisel. Oponendid on Ida-Soome ülikooli dotsent Esa-Matti Järvinen ja Turu Ülikooli professor Eila Lindfors.

Doktoritöö avalik kaitsmine toimub 21. detsembril algusega kell 12:00  Tallinna Ülikooli auditooriumis M-213 (Uus-Sadama 5).

Doktoritöö on kättesaadav TLÜ Akadeemilise Raamatukogu keskkonnas ETERA.

Allikas: Tallinna Ülikool

Samal teemal:

Haridus- ja Noorteamet